Největší zastoupení měly diskové štěpkovače Först, z nichž většina se představila i prakticky. U štěpkovačů této značky si bylo možné všimnout dvou základních koncepcí. Prezentovala se tažná varianta štěpkovače na jednonápravovém kolovém a pásovém podvozku. Štěpkovače s kolovým podvozkem jsou zastoupeny pěti modely ve hmotnostní kategorii 745 kg až 2 135 kg. Štěpkovače s pásovým podvozkem jsou zastoupeny pěti modely, jejichž pojezd se ovládá na panelu umístěném na stroji. Pro přepravu osoby slouží stupačka. Stroj je standardně dodáván s pásovým podvozkem, u něhož lze nastavovat rozchod. Je možné se tak dostat i do úzkých míst nebo posílit stabilitu stroje na nerovném terénu.
Štěpkovače Först se dělí na varianty s benzínovým a naftovým motorem. Miloš Lesina upozornil na důležitý benefit u tažených modelů Först ST6 a Först TT6 – oba mají hmotnost do 750 kg, tudíž je stroje možné tahat za klasickým osobním autem. Pokud jsou štěpkovače vybaveny naftovým motorem, už se do této hmotnosti nevejdou. Benzínové modely pohání dvouválcový motor Vanguard a dieselové modely tříválcový motor Doosan.
Štěpkovače Först jsou osazeny dvojitým hydraulickým horizontálním podávacím válcem zajišťujícím mimořádnou přilnavost ke dřevu. Rychlost podávacího válce lze měnit tak, aby byla co nejefektivnější pro daný typ štípaného dřeva, resp. pro nastavení požadované hrubosti štěpky. Provádí se to pouhým otáčením regulačního ventilu. Štěpkovače jsou opatřeny systémem podávacích válců FörstGrip a setrvačníky, jež umožňují zpracování dřevomateriálu všeho druhu. Ovládání podávacích válců (pohon dopředu/dozadu) v případě zaseknutí materiálu se provádí prostřednictvím tlačítka na boku stroje.
Vkládací prostor kopíruje bezpečnostní rám. Když na něj pracovník zatlačí, stroj Först se vypne. Nehrozí tedy vtáhnutí člověka do štěpkovače.
Během předvádění zaměstnanci firmy MANATECH CZ do štěpkovače vkládali dřevo o průměru 15 cm. Dřevo tohoto průměru se většinou už neštěpkuje. Je však zásadní, aby štěpkovač takový materiál zpracoval. Obvykle štěpkovaný kmínek sice může mít průměr 5 cm, zpracovává se však většinou i s větvemi – společně tak materiál může mít průměr 15 až 20 cm. Během předvádění si mohli návštěvníci všimnout, že vkládání materiálu do štěpkovače bylo přerušované. Stroj vkládání materiálu přerušuje automaticky, aby byla dodržena obsluhou nastavená velikost výsledné štěpky. Návštěvníkům byla v průhledných plastových boxech prezentována štěpka od nejmenší velikosti po největší, jež lze na stroji nastavit.
Návštěvníci se také dozvěděli, jak pečovat o ostří. Důležité je dodržovat nastavenou vzdálenost mezi ostřím a protiostřím. Zajímavostí je, že na noži jsou dva úhly, které materiál lépe zpracují bez požadavku na vysoký výkon motoru. Výrobce tak může své štěpkovače osazovat motorem s nižším výkonem.
U štěpkovačů Först také stojí za zmínku komplexní tovární záruka po dobu 3 let.
Bubnový štěpkovač Europe Chippers
Kategorii bubnových štěpkovačů zastupoval model Europe Chippers. Štěpkovač byl vybaven vlastním nakládacím ramenem a motorem Caterpillar o výkonu 200 koní. Štěpkovač je možné tahat za jakýmkoliv větším vozidlem, protože má hmotnost do 3,5 tuny. Největší předností tohoto štěpkovače je robustní konstrukce uložení vlastního bubnu. Konstrukce je vyrobena z vysokopevnostního materiálu. Jeden z nejvytíženějších modelů tohoto typu pracuje v Chorvatsku, kde už má odpracováno 28 000 hodin a je stále v původním stavu. Štěpkovač zvládne zpracovat dřevo do průměru 40 cm. Výrobce však má v nabídce i modely, které zvládnou zpracovat materiál do průměru 90 cm. Europe Chippers také mohli návštěvníci vidět v akci. Pracovník ovládal stroj pomocí dálkového ovládání.
Návštěvníkům se také prakticky předvedl procesor na palivové dřevo Hakki Pilke, staticky pak naviják Schlang und Reichart, čelní nakladač a pracovní nářadí Quicke a kloubový nakladač Thaler.