Dnes je 17.12. – svátek slaví Daniel

Dlouhé sezení v traktoru je stejně tak škodlivé, jako kouření. Tyto cviky by měl dělat každý

Zveřejněno: 7. 10. 2018

Australská organizace Mallee Sustainable Farming (MSF), která poskytuje služby v oblasti výzkumu, přichází s novou kampaní MSF Cabin Fever. Ta se zaměřuje na cvičení za volantem v kabině a mimo ni. Doporučení, která organizace zveřejnila, jsou vhodná pro ty, co tráví mnoho hodin za volantem zemědělského stroje.

Cviky lze provádět jak v kabině, tak i mimo ni. Ilustrační foto - Josef Mohyla, shutterstock.com

Zemědělci hodně času tráví za volantem zemědělského stroje. Často řidiči vycházejí z kabiny pouze tehdy, když musí opravit svůj stroj nebo provést fyzicky namáhavou práci. A to je nebezpečné, protože nečinné svaly po dlouhé době musí najednou zvládnout, například zvednou velkou váhu, čímž si lze přivodit zranění. Sezení je totiž pro páteř tou nejnamáhavější činností. Sedět je nový způsob kouření, řekl ředitel kampaně David Bone z organizace MSF. Předejít tomu lze cvičením. Jenže může řidič například při postřiku jen tak zastavit a provést cviky? To v zemědělství prostě nejde.

A tak organizace MSF přichází se speciálními cviky, které lze provádět přímo v kabině stroje. Pokud chcete zůstat fit, musíte cvičení provádět nejméně každé dvě hodiny. Pro některé cviky musíte opustit kabinu. Jak je vidět, nejedná se o žádné namáhavé cviky.

Doporučené cviky.
Doporučené cviky.

V kabině jde o cviky, jako je otáčení se horní částí těla do stran směrem k loketní opěrce a pohyb hlavou nahoru a dolů. Není opomenuto ani protažení těla. Mimo stroj lze provádět natahování ke špičkám nohou a protahování u pneumatik stroje. K pneumatice se přistoupí tak, že je mezi pneumatikou a nohou minimální vzdálenost 30 cm - ruce by se měly dotýkat pneumatiky. Všechny cviky je nutné provádět několik sekund a s opakováním.

Autor: Milan Jedlička
Foto: MSF

Tématické tagy

Nové

Jeden z největších přepravníků na světě jezdí v Austrálii. Za zády máte až 200 tun obilí

Zveřejněno 17.12. Australský výrobce překládacích návěsů Coolamon vyrobil jeden z největších překládacích vozů na světě. Vůz má osm řiditelných náprav se šestnácti koly a uveze téměř 200 tun obilí. jít na článek

Elektrické hadice místo hydraulických. Weidemann ukázal plně elektrické řešení nakladače a nástroje

Zveřejněno 17.12. Elektrifikací se zabývá řada zemědělských výrobců techniky. Plná elektrifikace má zatím největší potenciál u malých strojů. Weidemann na veletrhu EuroTier představil plně elektrický nakladač s agregovaným předním nástrojem – též na elektrický pohon. jít na článek

Jediný svého druhu v Česku. Speciál pro práci v chřestu jezdí na Mělnicku

Zveřejněno 14.12. Traktory jsou většinou koncipovány jako univerzální trakční prostředky. Speciální provozy a pěstování některých specifických plodin ale mnohdy vyžaduje speciální techniku, která je často drahá a málo dostupná. Vhodnou alternativou se jeví úprava… jít na článek