ANIMAL TECH - Mezinárodní veletrh pro živočišnou výrobu
Dnes je 25.4. – svátek slaví Marek

Mulčovač zvýší využitelnost samojízdného stroje Krone Big M 450

Zveřejněno: 15. 2. 2019

Samojízdný žací stroj Big M 450 nemusí být primárně využíván při sečení, ale také nově při mulčování. Krone ve spolupráci s holandským výrobcem představují alternativní výbavu, jakou je kladívkový mulčovač TriGant.

Perfect TriGant a Krone Big M 450

Na veletrhu Agritechnica 2017 byl představen nový samojízdný žací stroj Big M 450. Nyní chce Krone dokázat, že stroj nalezne i jiné využití, než při sečení. Krone nyní nabízí alternativní výbavu, jakou je kladívkový mulčovač. Ve spolupráci s holandským specialistou, firmou Van Wamel B.V., byla vyvinuta mulčovací trojkombinace TriGant. Tři velkokapacitní mulčovací jednotky jsou navrženy přesně na míru samojízdnému stroji BiG M 450. Jejich připojení a odpojení ke stroji je velmi jednoduché a snadné. Přední mulčovací jednotka je zavěšena prostřednictvím automatického závěsu a boční mulčovací jednotky jsou zavěšeny v těžišti osvědčeným systémem DuoGrip, který zajišťuje perfektní kopírování terénu. Takto vybavený BiG M 450 nabízí celkový pracovní záběr 9,20 metrů (přední mulčovací jednotka 3,13m; boční mulčovací jednotky mají každá 3,20m) a nasazuje pomyslnou laťku v segmentu mulčovacích strojů na zcela novou úroveň.

Velmi krátká konstrukční vzdálenosti mezi čelní mulčovací jednotkou a bočními jednotkami umístěnými mezi přední a zadní nápravou zachovává při práci v zatáčkách stejný přesah pracovních záběrů čelní a bočních jednotek. Toto konstrukční uspořádání garantuje práci bez vynechaných pruhů i při ostrém zatáčení. Kromě toho skvělá manévrovatelnost a rádius otáčení BiG M 450 umožňuje na souvratích navazující jízdy - člunkové sečení i mulčování.

Dalším důležitým plusem je přepravní šířka BiG M 450 3,29m, a to včetně mulčovacích jednotek. Po minimální úpravě (zapnutí majáku, šrafované tabule, apod.) lze přímo vyjet na silnici.

Díky precizní adaptaci mulčovače TriGant na základní nosič BiG M 450 může řidič využívat všechny komfortní, praktické funkce stroje i při mulčování. K nim se počítá například i plně hydraulické nastavení přítlaku všech tří sekcí z kabiny stroje. Tím dosahují extrémně robustní mulčovací jednotky TriGant nízký přítlak na půdu s perfektním kopírováním terénních nerovností. Pracovní výška nářadí se přednastaví na opěrných válcích a poté ji lze hydraulicky ovládat přímo z kabiny řidiče. Další dvě profesionální řešení nalezneme v centrálním mazání a automatickém čištění chladiče. Obě tato řešení přispějí ke snížení nároků na údržbu i v extrémních podmínkách provozu.

Na spodních řemenicích pohonů mulčovacích jednotek jsou pro snímání a následné zobrazení otáček rotorů mulčovacích jednotek na přístrojovém panelu umístěny snímače otáček. Kromě hlášení prokluzu umí systém i automaticky odpojit mulčovací jednotky, pokud jsou přetíženy.

BiG M 450 také disponuje automatickým řízením výkonu motoru, které podle pracovních podmínek a vytížení přepíná mezi režimy Eco-Power a M-Power. Ve slabých porostech systém sám redukuje výkon a tím šetří i palivo. Nově vyvinutý zátěžový regulátor maximálního výkonu pak automaticky snižuje pojezdovou rychlost při dosažení přednastaveného rozsahu otáček. Hydropneumatické odpružení přední i zadní nápravy napomáhá profesionální a rychlé práci. Díky němu je jízda i po velmi nerovném terénu klidná a lze s ním dosahovat vyšších pracovních rychlostí.

Autor: Krone, redakčně upraveno
Foto: Krone

Tématické tagy

Nové

Svezli jsme se elektrickým terénním vozem Toyota Cruiser. Jeho důvod vzniku je zcela odlišný oproti klasickým elektromobilům

Zveřejněno 25.4. Zrychlení, elegantní design a pohoda při jízdě – kvůli tomu jsou obdivovány elektromobily. Zde je ale elektromobil, který byl navržen jako dělník do špinavého a pracovního prostředí. Podle toho také vypadají jeho technické parametry. jít na článek

Australan pustil na pole robotický traktor a podělil se o reálné zkušenosti z jeho nasazení

Zveřejněno 24.4. Na robotických traktorech se pracuje již spoustu let. Už v roce 1940 si jeden americký farmář pro vlastní potřebu sestrojil bezpilotní prototyp traktoru. První konvenční robotický traktor zase napodoboval traktor jedoucí před ním. V současnosti už… jít na článek

Podvozky kolových a pásových traktorů, jejich odpružení a řízení

Zveřejněno 20.4. Výrobci se stále snaží vyvíjet podvozky, které co nejúčinněji přenesou výkon motoru na podložku a současně sníží negativní účinky vyšší hmotnosti na půdu. Pásové traktory lze agregovat i se secími stroji nebo překládacími vozy. Kolové podvozky jsou… jít na článek