Kramp - Náhradní díly na dosah ruky
Dnes je 21.9. – svátek slaví Matouš

Pro zrno i hnojivo, dva nové překládací vozy Bergmann s možností rozdělení ložné plochy na dvě části

Zveřejněno: 5. 5. 2020

Bergmann představil dva nové překládací vozy střední velikosti - GTW 210 a GTW 300. Konstruktéři se při vývoji nových vozů inspirovali u dvou největších překládacích vozů této řady. Díky tomu se využijí nejen při sklizni obilovin a kukuřice na zrno, ale i při plnění secích strojů a rozmetadel hnojiv.

Překládací vůz Bergmann GTW 210
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google News

První překládací vůz řady GTW Bergmann představil v roce 2001. Dva nejnovější modely GTW 210 a GTW 300 mají objem ložné plochy 21, respektive 30 m3. Vyprázdnění trvá 2,5 až 3,5 minuty v závislosti na modelu. Větší model GTW 300 dokáže přeložit 400 tun za hodinu. Podávací šnek má průměr 350 mm a hlavní vyprazdňovací šnek má průměr 400 mm.

Na rozdíl od větších modelů GTW 21, GTW 25, GTW 330 a GTW 430 jsou tyto dva nové modely vhodné pro většinu zemědělských podniků. Překládací vozy využívají jednonápravový a dvounápravový podvozek. Volitelně je u GTW 300 možné objednat jednonápravový podvozek pro lepší ovladatelnost.

Překládací vozy naleznou největší uplatnění při sklizni obilovin v létě a zrnové kukuřice na podzim. Pořád je to ale jen několik měsíců v roce. Trendem je tak u překládacích vozů zvyšovat jejich univerzálnost. Proto je možné díky systému TwinBunker u GTW 210 a GTW 300 ložnou plochu rozdělit na dvě části, čímž vzniknou dva prostory o objemu 10,5 m3 – poměr 50/50 (GTW 210) a prostor rozdělený v poměru 40/60 (GTW 300). Firma Bergmann uvádí, že takto rozdělená ložná plocha může posloužit pro přepravu osiva i hnojiva současně – a díky tomu plnit secí stroje. Ložná plocha je také uzpůsobena tak, aby se v ní nezachytávalo hnojivo (má zaoblená určitá místa). Pokud jde o vyprazdňování, stačí zavřít jednu ze dvou komor v závislosti na materiálu, který má být přeložen.

Volitelně je k dispozici plachta chránící náklad za špatného počasí nebo zabraňující ztrátám během přepravy. Plachta se ovládá klikou ze země a není potřeba lézt na plošinu. Volitelný je i vážicí systém.

Přečtěte si také

Autor: Milan Jedlička1)
Foto: Bergmann

1) z podkladů Bergmann

Tématické tagy

  • Bergmann
  • překládací vozy