Dnes je 25.6. – svátek slaví Ivan

ProjectTETRA jako vstupní brána do budoucnosti nakladačů. Bez kvalifikace s nimi už neodjedete

Zveřejněno: 11. 4. 2019

Nyní probíhá v Mnichově největší stavební veletrh na světě - BAUMA. Nejeden exponát je zajímavý, ale tento budí největší pozornost. Výrobce stavební techniky, CASE Construction, na výstavní ploše prezentuje koncept kolového nakladače budoucnosti.

ProjectTETRA se představil na baumě.

Koncept ProjectTETRA dává sbohem klasickému spalovacímu motoru a nahrazuje ho plynovým, který byl speciálně navržený a vyvinutý sesterskou společností FPT Industrial. Motor dodává výkon 230 koní a má dokonce stejný výkon a točivý moment jako klasický dieselový motor použitý v modelu nakladače Case 821G. Motor je poháněn bioplynem, který se vyrábí z odpadních materiálů (potraviny, štěpka nebo živočišný odpad) – využívá tedy udržitelný zdroj energie a je navíc ekologičtější. ProjectTETRA snižuje celkové emise o 80 % a hladinu hluku o 50 %.

Operátora hýčká

Na první pohled ale upoutá design. Prosklení kabiny bylo zvětšeno o 16 % ve srovnání se standardním kolovým nakladačem. Vnější zpětná zrcátka budete hledat marně – jsou nahrazena kamerami. Obraz z kamer se přenáší na A sloupek v kabině. Elegantní design umožňuje přístup ke všem ovládacím prvkům díky ergonomickým joystickům a integrované barevné dotykové obrazovce. Nové komfortní sedadlo se automaticky otáčí, což usnadňuje přístup při otevírání dveří. Vrací se též do provozní polohy bezprostředně poté, co operátor usedne za volant.

Palubní systém dokáže informovat nejen o provozních datech, ale i o počasí, nastavení stroje apod.

Pouze pro kvalifikované

Koncept nabízí i netradiční funkci. Využívá nejnovější biometrické technologie k zajištění bezpečnosti a pohodlí obsluhy. Operátor je po usednutí za volant podroben kontrole. Proběhne vzdálená kontrola sítnice a aktivuje se topení a klimatizace pro nastavení kabiny na optimální provozní teplotu. Biometrická technologie rozpoznávání obličeje je integrována do přístupových a spouštěcích sekvencí, aby bylo zajištěno, že přístup ke stroji mají pouze kvalifikovaní operátoři.

Speciální pneumatiky

Zvláštností jsou též pneumatiky. Ty byly speciálně vyvinuty pro tento koncept. Za vývojem a výrobou stojí Michelin. Pneumatiky jsou vyrobeny z čistého kaučuku a kompozitního materiálu. Design je patentován. Lehká a robustní konstrukce byla navržena tak, aby odolala extrémním podmínkám stavebního prostředí. Díky vestavěným senzorům může operátor v kabině v reálném čase sledovat různé parametry.

Přečtěte si také

Autor: Milan Jedlička
Foto: Case

Tématické tagy

Nové

Nechte se sbalit lisy URSUS a UNIA-GROUP

Zveřejněno 21.6. Od nenáročného lisu na výkon traktoru, přes mechanický lis vyznačující se dostatečnou kvalitou a dlouhou životností, až po lis s variabilní nebo pevnou lisovací komorou pro vysoký výkon. Taková je nabídka v oblasti svinovacích lisů na válcové a… jít na článek

Toto je nový nejrychlejší traktor na světě, který dosáhl průměrné rychlosti 166,7 km/h

Zveřejněno 21.6. Anglický výrobce traktorů a stavebních strojů JCB včera zlomil rychlostní rekord s upraveným traktorem modelové řady Fastrac. Traktor se řítil průměrnou rychlostí 166,7 km/h. jít na článek

John Deere představuje inovace u sklízecích mlátiček pro nadcházející sezónu 2020

Zveřejněno 20.6. John Deere těsně před letošní sklizňovou sezónou představil inovace u sklízecích mlátiček John Deere pro rok 2020. Z výčtu inovací je patrný další posun v oblasti automatizace a komfortu. jít na článek