ANIMAL TECH - Mezinárodní veletrh pro živočišnou výrobu
Dnes je 25.4. – svátek slaví Marek

ProjectTETRA jako vstupní brána do budoucnosti nakladačů. Bez kvalifikace s nimi už neodjedete

Zveřejněno: 11. 4. 2019

Nyní probíhá v Mnichově největší stavební veletrh na světě - BAUMA. Nejeden exponát je zajímavý, ale tento budí největší pozornost. Výrobce stavební techniky, CASE Construction, na výstavní ploše prezentuje koncept kolového nakladače budoucnosti.

ProjectTETRA se představil na baumě.

Koncept ProjectTETRA dává sbohem klasickému spalovacímu motoru a nahrazuje ho plynovým, který byl speciálně navržený a vyvinutý sesterskou společností FPT Industrial. Motor dodává výkon 230 koní a má dokonce stejný výkon a točivý moment jako klasický dieselový motor použitý v modelu nakladače Case 821G. Motor je poháněn bioplynem, který se vyrábí z odpadních materiálů (potraviny, štěpka nebo živočišný odpad) – využívá tedy udržitelný zdroj energie a je navíc ekologičtější. ProjectTETRA snižuje celkové emise o 80 % a hladinu hluku o 50 %.

Operátora hýčká

Na první pohled ale upoutá design. Prosklení kabiny bylo zvětšeno o 16 % ve srovnání se standardním kolovým nakladačem. Vnější zpětná zrcátka budete hledat marně – jsou nahrazena kamerami. Obraz z kamer se přenáší na A sloupek v kabině. Elegantní design umožňuje přístup ke všem ovládacím prvkům díky ergonomickým joystickům a integrované barevné dotykové obrazovce. Nové komfortní sedadlo se automaticky otáčí, což usnadňuje přístup při otevírání dveří. Vrací se též do provozní polohy bezprostředně poté, co operátor usedne za volant.

Palubní systém dokáže informovat nejen o provozních datech, ale i o počasí, nastavení stroje apod.

Pouze pro kvalifikované

Koncept nabízí i netradiční funkci. Využívá nejnovější biometrické technologie k zajištění bezpečnosti a pohodlí obsluhy. Operátor je po usednutí za volant podroben kontrole. Proběhne vzdálená kontrola sítnice a aktivuje se topení a klimatizace pro nastavení kabiny na optimální provozní teplotu. Biometrická technologie rozpoznávání obličeje je integrována do přístupových a spouštěcích sekvencí, aby bylo zajištěno, že přístup ke stroji mají pouze kvalifikovaní operátoři.

Speciální pneumatiky

Zvláštností jsou též pneumatiky. Ty byly speciálně vyvinuty pro tento koncept. Za vývojem a výrobou stojí Michelin. Pneumatiky jsou vyrobeny z čistého kaučuku a kompozitního materiálu. Design je patentován. Lehká a robustní konstrukce byla navržena tak, aby odolala extrémním podmínkám stavebního prostředí. Díky vestavěným senzorům může operátor v kabině v reálném čase sledovat různé parametry.

Přečtěte si také

Autor: Milan Jedlička
Foto: Case

Tématické tagy

Nové

Svezli jsme se elektrickým terénním vozem Toyota Cruiser. Jeho důvod vzniku je zcela odlišný oproti klasickým elektromobilům

Zveřejněno 25.4. Zrychlení, elegantní design a pohoda při jízdě – kvůli tomu jsou obdivovány elektromobily. Zde je ale elektromobil, který byl navržen jako dělník do špinavého a pracovního prostředí. Podle toho také vypadají jeho technické parametry. jít na článek

Australan pustil na pole robotický traktor a podělil se o reálné zkušenosti z jeho nasazení

Zveřejněno 24.4. Na robotických traktorech se pracuje již spoustu let. Už v roce 1940 si jeden americký farmář pro vlastní potřebu sestrojil bezpilotní prototyp traktoru. První konvenční robotický traktor zase napodoboval traktor jedoucí před ním. V současnosti už… jít na článek

Podvozky kolových a pásových traktorů, jejich odpružení a řízení

Zveřejněno 20.4. Výrobci se stále snaží vyvíjet podvozky, které co nejúčinněji přenesou výkon motoru na podložku a současně sníží negativní účinky vyšší hmotnosti na půdu. Pásové traktory lze agregovat i se secími stroji nebo překládacími vozy. Kolové podvozky jsou… jít na článek