Jak ISOBUS Dynamic Tramlining funguje?
Pomocí intuitivního rozhraní Väderstad E-Control na iPadu si obsluha snadno nakonfiguruje kolejové řádky přímo v kabině traktoru. Systém pak automaticky vypíná jednotlivé výsevní jednotky tak, aby zůstaly zachovány přesné kolejové řádky odpovídající rozchodu kol postřikovače. Důležité je, že vypínání jednotlivých řádků funguje bez ohledu na jejich konkrétní pozici na secím stroji.
Výhody pro praxi
„ISOBUS Dynamic Tramlining pracuje i v případech, kdy není možné set do přímé vedlejší jízdy, například při vynechání pásu. Díky tomu zemědělec nemusí řešit komplikované plánování jízd,“ říká Oskar Karlsson, produktový manažer pro přesné setí ve společnosti Väderstad. Systém lze kombinovat i s dalšími technologiemi, jako je WideLining pro model Tempo V nebo aktivní hydraulický přítlak pro modely Tempo F, V, L a K. To umožňuje nejen vypnutí setí na vybraných řádcích, ale také fyzické zvednutí výsevních jednotek z půdy, čímž vznikají dokonale viditelné kolejové řádky už před vzejitím porostu.
K dispozici i pro starší stroje
Nová technologie bude dostupná pro všechny nové secí stroje od modelového roku 2025, ale Väderstad myslí i na současné uživatele. Starší modely Tempo lze upgradovat prostřednictvím výměny na novou generaci jednotky Gateway. Získají tím nejen dynamické kolejové řádky, ale i další funkce jako například ISOBUS Task Control, programovatelná tlačítka joysticku traktoru (ISOBUS Aux-N) a modernizované uživatelské rozhraní na terminálu traktoru.
Co je třeba pro spuštění?
Aby mohl systém správně fungovat, musí být terminál traktoru kompatibilní s ISOBUS a musí mít aktivovanou funkci ISOBUS Tramline. Ta je dostupná u vybraných novějších modelů na trhu.
Více informací naleznete na: Vaderstard