Dnes je 19.6. – svátek slaví Leoš

1. Trans-eXpress 500 v České republice!

Zveřejněno: 14. 4. 2017

Interbenne, X-FLOW a X-TRACK jsou velmi dobře známá jména překládacích vozů rodinné společnosti PERARD.

Interbenne

Tento francouzský výrobce se tématem “překládání“ zabývá již velmi dlouho a čerpá ze svých bohatých praktických zkušeností a podnětů přímo zemědělců. Dalším velmi zajímavým “překládacím řešením“ jsou tzv. stacionární překládací vozy, které se jmenují Trans-eXpress. Koncept Trans-eXpress se vyrábí ve dvou variantách pro překládání hmot, a to buď sypkých (obiloviny, olejniny, hnojiva atp.) nebo objemných materiálů (kukuřičná siláž, senáž nebo štěpka atp).

V těchto dnech byl v České republice uveden do provozu 1. stacionární překládací vůz PERARD Trans-eXpress 500. Jedná se o první Trans-eXpress 500 v ČR, který je zároveň v tom nejvyšším stupni výbavy. TOP konfiguraci představuje pohon pomocí vlastního motorového agregátu a tzv. automobilovou verzi. Díky těmto praktickým prvkům je překládání a přeprava velmi jednoduchá a efektivní.

Tento 1. Trans-eXpress 500 v České republice byl zakoupena pro vyřešení plnění železničních vagonů, kdy dovoz materiálu budou zajišťovat výhradně kamionové soupravy. V ČR je doposud známé plnění železničních vagonů pomocí traktorových překládacích vozů.

Tento první stacionární překládací vůz Trans-eXpress 500 s vlastním motorem vyřeší plnění vagonů, aniž by bylo nutné vlastnit nebo zajišťovat jakýkoli traktor. Vzhledem k návozu materiálu pomocí kamionů je doprava na větší vzdálenosti rychlejší, ekonomičtější a výkonnější.

Trans-eXpress 500, jenž si zajistil prvenství v ČR, má překládací šnek o prům. 500 mm, jeho překládací výška je 4,9 m. Pohon šneku zajišťuje motorová jednotka Perkins o výkonu 95 koní. Zásobník pojme 3800 litrů materiálu a překládací výkonnost se pohybuje na úrovni cca 1000 kg/10 sekund!

Jedná se o tzv. automobilovou variantu, tedy stroj je plně uzpůsoben a schválen pro přepravu pomocí automobilu. Nespornou výhodou tohoto automobilového provedení je vysoká přepravní rychlost, což při rozsahu působnosti a objemu práce majitele tohoto prvního PERARDu Trans-eXpress 500 hraje velmi důležitou roli.

Koncept stacionárního překládacího vozu Trans-eXpress 500 je vyvinut pro absolutní přizpůsobení se požadavkům zemědělce. Jedná se o způsoby pohonu šneků, kde jsou možnosti vlastní motorovou jednotkou nebo pomocí PTO traktoru. Nezávisle na vybraném způsobu pohonu překládání je pak volba mezi dopravní variantou. Zde je na výběr zapojení a přeprava pomocí automobilu nebo traktorem. Dalším důležitým řešením je možnost zapojení z boku do TBZ traktoru, což umožňuje pohodlné přejíždění během překládání.

Zájem o stacionární překládací vozy PERARD potvrzuje fakt, že do ČR je objednán další PERARD Trans-eXpress 500. I tento model bude mít své prvenství. Bude se totiž jednat o první Trans-eXpress 500 v ČR v kompletní traktorové konfiguraci.

Autor: AGRICOLE TECH, s.r.o.
Foto: AGRICOLE TECH, s.r.o.

Tématické tagy

Nové

Jako v paneláku. Takto probíhá chov prasat na budoucí největší farmě v Číně!

Zveřejněno 18.6. Čínská společnost Guangxi Yangxiang Co Ltd momentálně staví komplex staveb pro chov prasat. Svojí konstrukcí mají budovy ale hodně daleko oproti těm, které známe. Je to budoucnost nebo šílenství? jít na článek

Ploeger testuje první pětikolové aplikátory. Vyplní mezeru po TerraGatorech

Zveřejněno 18.6. Nizozemská společnost Ploeger testuje své první pětikolové aplikační stroje, které rozšíří aktuální nabídku tříkolek. jít na článek

Land Rover nečekaně ukázal prototyp pracovního vozidla. Jako základ posloužilo luxusní SUV

Zveřejněno 17.6. Land Rover představil tzv. Rediscovery během slavné akce Legends event in Bicester. Pracovní vozidlo má stejné rozměry, jako automobil Discovery. Jako první o tom informoval server fginsight.com jít na článek