Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 3.12. – svátek slaví Svatoslav

První dojmy z traktoru Fendt 1050 Vario s Perard Interbenne 40 – part 2

Zveřejněno: 16. 7. 2024

V prvním článku jsme vám představili Michalovu DEMO soupravu pro letošní žně, kterou tvoří traktor Fendt 1050 Vario a překládací vůz Perard Interbenne 40 nové generace. Nyní se oběma strojům podíváme blíže na zoubek a také vám řekneme první dojmy přímo z pole.

Fendt 1050 Vario a překládací vůz Perard Interbenne 40 nové generaci v plném nasazení.

Když se poprvé ocitnete za volantem traktoru Fendt 1050 Vario spojeného s překládacím vozem Perard Interbenne 40 nové generace, je hned jasné, že vás čeká výjimečný zážitek. Tento kolos na polích okamžitě upoutal pozornost svým moderním designem, který naznačoval, že se jedná o stroj pro opravdové profesionály. Hned při prvním pohledu zaujme jeho robustní konstrukce a precizní zpracování detailů, což slibovalo nejen vysoký výkon, ale i spolehlivost a dlouhou životnost. Nechte se unést Michalovými prvními dojmy a zjistěte, proč se tento stroj stal favoritem mezi zemědělci po celém světě.

Jakmile se Michal Horák s traktorem Fendt 1050 Vario pustil do práce, okamžitě ho oslovila intuitivnost ovládání, na kterou si rychle zvykl. Ergonomicky navržená kabina poskytovala nejen vynikající výhled do všech stran, ale i pohodlí, které je nezbytné při dlouhých pracovních dnech na poli. Už po několika minutách jsme si všimli, jak snadno se tento kolos ovládá, a to díky převodovce VarioDrive, která umožňuje plynulé zrychlování a zpomalování bez nutnosti řazení. Tento plynulý přenos výkonu znamená menší opotřebení a vyšší efektivitu práce, což je něco, co každý farmář ocení.

Jak se k Michalovi dostal Fendt 1050 Vario?

„Oficiální dovozce traktorů značky Fendt, firma Agromex, mě v druhé polovině roku 2023 oslovila, ohledně nějaké spolupráce a přišli s návrhem pronájmu nejsilnějšího traktoru Fendt 1050 Vario. V té době, kdy nabídka od kluků z firmy Agromex přišla už jsem měl objednaný třínápravový Perard a věděl jsem, že k němu budu potřebovat pořádný traktor. Shodli jsme se na podmínkách, které oběma vyhovovaly a tak se zrodila první myšlenka spojení Fendtu 1050 s překlaďákem Perard Interbene 40 pro žně 2024. Pro mě to je první zkušenost s traktorem Fendt, protože jak víte, začínal jsem na traktoru Case IH Optum a další roky jsem si bral do pronájmu traktory značky John Deere. Zatím jsem s traktorem Fendt 1050 Vario nadmíru spokojený. Rozhodně musím vyzdvihnout Vario převodovku, která je opravdu do překládacího vozu to nejlepší, co může být. Velmi příjemné ovládání ve spojení s velkou kabinou a suprovým výhledem je pro mě dalším pozitivním aspektem, který by jistě ocenili i ostatní při dlouhým letních dnech strávených na poli,“ hodnotí Michal Horák a dodává, „navíc to má ty koně, což je fakt paráda, protože ten Perard, když ho naložíme tak tam může být klidně 30 až 35 tun pšenice, když má dobrou objemovku a ten traktor prostě zabere a jede! Je to fakt síla!

Jakmile se Michal Horák s traktorem Fendt 1050 Vario pustil do práce, okamžitě ho oslovila intuitivnost ovládání, na kterou si rychle zvykl.
Jakmile se Michal Horák s traktorem Fendt 1050 Vario pustil do práce, okamžitě ho oslovila intuitivnost ovládání, na kterou si rychle zvykl.

První zkušenosti z jízdy s Fendt 1050 Vario a překládacím vozem Perard Interbenne 40 ukázaly, že se jedná o špičkovou soupravu, která může revolučně změnit způsob práce na poli. S každým dalším dnem objevujeme nové možnosti a výhody, které tento traktor nabízí. Pokud hledáte spolehlivého a výkonného pomocníka, Fendt 1050 Vario je tou správnou volbou, která vás nezklame. V dalším dílu této série článků už si řekneme mnohem víc, už to nebudou jen první dojmy, ale zažité zkušenosti po několika hodinovém provozu. Zkusíme vám popsat i určité srovnání s jinými traktory, které již Michal měl agregované v soupravě s překládacími vozy Perard.

Při sklizni se ukázala síla a preciznost tohoto traktoru v plné kráse. Výkonný motor, spolu s inteligentním řízením a přesným ovládáním, umožnil dosáhnout maximální produktivity. Ani náročný terén nepředstavoval překážku, protože Fendt 1050 Vario je navržen tak, aby zvládl i ty nejtěžší podmínky.

Ani náročný terén nepředstavoval překážku, protože Fendt 1050 Vario je navržen tak, aby zvládl i ty nejtěžší podmínky.
Ani náročný terén nepředstavoval překážku, protože Fendt 1050 Vario je navržen tak, aby zvládl i ty nejtěžší podmínky.

Perard Interbenne 40, který je připojený k traktoru, se ukázal jako ideální partner pro přepravu velkého množství materiálu. Jeho prostorná korba a robustní konstrukce umožňují rychlou a efektivní přepravu, aniž by došlo ke kompromisu na stabilitě či bezpečnosti. Spojení s Fendtem 1050 Vario je naprosto bezproblémové a společně tvoří tým, který zvládne i ty nejnáročnější úkoly.

Jaké jsou zásadní inovace na Perard Interbenne 40 nové generace?

Nová generace překládacích vozů Perard Interbenne 40 přebírá drtivou většinu veškerých komponentů z vyšší kategorie překládacích vozů Perard Interbenne 46 a 52. To co dělá Perarda Perardem je velký robustní nosný rám. Koncept Interbenne je však zcela přepracován. Na první pohled si můžeme všimnout pouze jednoho hnacího hřídele, který pohání nově přepracovaný systém pohonu. Tento systém obsahuje jeden klínový řemen, přes který se roztáčí všechny šnekové dopravníky ve voze. Obsluha, pouze přes hydraulicky ovládané hradítko, určuje překládací výkon a množství překládaného materiálu.

Překládací vůz nové generace Perard Interbenne 40, který je připojený k traktoru, se ukázal jako ideální partner pro přepravu velkého množství materiálu.
Překládací vůz nové generace Perard Interbenne 40, který je připojený k traktoru, se ukázal jako ideální partner pro přepravu velkého množství materiálu.

Přepracovaná konstrukce vozu Perard Interbenne 40 umožnila mnohem větší překládací šnek, který má dosah až 5 metrů od kraje korby a výšku 4,7 metru od země. Vynášecí šnek má vetší průměr (600 mm) než překládací šnek a následně se do něj zužuje, čímž jsou sníženy ztráty na vertikální ose otáčení a zaručeno dokonalé plnění hlavního překládacího šneku. Na koncovce překládacího šneku je instalováno LED osvětlení a pracovní kamera. Uvnitř je klapka, která zamezí ztrátě zrna při dokončování překládání.

Vnitřek zásobníku nové generace dosáhl velkých změn. To hlavní je nový způsob ovládání hradítek, jsou zde hydraulicky ovládaná hradítka přes pákový mechanizmu. Můžeme vidět větší a robustnější konstrukci uchycení všech šneků nebo také nově zpracované celoprofilové průzorné okno, přes které je vážně skvěle vidět. Vnitřek zásobníku obsahuje také LED pracovní osvětlení.

Nová generace překládacích vozů Perard Interbenne si zasloužila větší pneumatiky, kdy na DEMO soupravě jsou agregovány ty největší možné pneumatiky o rozměru 740/60 R30,5 značky BKT.
Nová generace překládacích vozů Perard Interbenne si zasloužila větší pneumatiky, kdy na DEMO soupravě jsou agregovány ty největší možné pneumatiky o rozměru 740/60 R30,5 značky BKT.

Nová generace překládacích vozů Perard Interbenne si zasloužila větší pneumatiky, kdy na DEMO soupravě jsou agregovány ty největší možné pneumatiky o rozměru 740/60 R30,5 značky BKT. Tyto pneumatiky se jeví jako nejideálnější rozměr na takto velký překládací vůz.

Pod korbou překládacího vozu jsou 4 hydraulicky ovládané čistící otvory, které slouží k vyprázdnění zbylého materiálu, ať už při přechodu z plodiny na plodinu nebo při posezónní údržbě.

Jednou z novinek v rámci konfigurace chytrý překládací vůz je externí displej, který zobrazuje aktuální navážené množství materiálu ve stroji. To vše je možné sledovat už i zvenčí, aniž bychom měli vzdálený přístup do aplikace překládacího vozu. Je to přehledné řešení například pro obsluhy sklízecích mlátiček nebo řidiči odvozových prostředků. V této konfiguraci chytrého překládacího vozu také nesmí chybět vlhkoměr umístěný uvnitř zásobníku.

Přepracovaná konstrukce vozu umožnila mnohem větší překládací šnek, který má dosah až 5 metrů od kraje korby a výšku 4,7 metru od země.
Přepracovaná konstrukce vozu umožnila mnohem větší překládací šnek, který má dosah až 5 metrů od kraje korby a výšku 4,7 metru od země.

V neposlední řadě si můžeme všimnout zadní parkovací bezpečnostní kamery, 6 precizních vážících tenzometrů nové generace, LED bezpečnostní výstražné osvětlení integrované v zadním nárazníku, velké blatníky.

Michal na překládací vůz Perard Interbenne 40 nechal udělat praktické věci jimiž jsou například: přídavné hasičské přístroje, nádržka na vodu a mýdlo na mytí rukou, box na nářadí a mnoho dalšího.