SGEF - Financování dopravní techniky
Dnes je 21.5. – svátek slaví Monika

Kvalitní a výkonná sklizeň révy vinné zbrusu novým samojízdným kombajnem pro sběr hroznů ERO řady 7000

Zveřejněno: 16. 4. 2019

Období sklizně hroznů je vrcholem vloženého úsilí do pěstování révy vinné během celého roku, ale také poslední šancí ovlivnit kvalitu sbírané suroviny. ERO, špičkový německý výrobce speciální techniky pro vinohrady, našel vhodnou rovnováhu mezi výkonností a kvalitou sklizně a ztělesnil ji v novou vlajkovou loď – ERO 7000.

Sklízeč umí detekovat sloupky a tím pádem automaticky přerušit setřásání.

Pro ty, co jsou spokojeni s menšími modely sklízečů hroznů ERO a chtějí víc, nebo pro ty, co vyžadují vyšší výkonnost, je tady nový top produkt v portfoliu – samojízdný sklízeč hroznů ERO 7000, doplňující bohatý výrobní program obsahující vyvazovače letorostů, ožínací lišty, defoliátory, zatloukače vinohradnických sloupků, stroje na předřezávání letorostů včetně speciálního stroje pro vytahování a drcení réví VITECO. Společnost OSLAVAN, a.s. je výhradním dodavatelem techniky tohoto německého výrobce pro Českou a Slovenskou republiku.

Pro náročné uživatele

Společnost ERO představuje dvě nové řady samojízdných sklízecích kombajnů pro sběr hroznů: řadu 7000 určenou pro poskytovatele služeb a pěstitele, kteří hledají obzvláště dobře vybavený stroj a cenově výhodnější řadu 5000.

ERO 7000 slibuje stejnou kvalitu jako u ručního sběru.
ERO 7000 slibuje stejnou kvalitu jako u ručního sběru.

Sklízeče hroznů vinné révy ERO řady 7000 (modely 7175, 7175X a 7200) cílí na pěstitele hospodařící na velkých a svažitých výměrách a na poskytovatele služeb. Už svojí konstrukcí, designem a rozměry jsou předurčeny pro sklizeň v náročném terénu. Hlavním rozdílem oproti menším modelům je nově použitý šestiválcový motor Deutz, naladěný na výkon 175 koní nebo 200 koní, díky čemuž se přepravní rychlost zvýšila na 40 km/h. Motor je elektronicky řízen, dokáže pracovat v ekonomických otáčkách a také plní emisní stupeň V, lze ho tedy provozovat v rámci EU.

Doma je na svažitých a velkých výměrách

Motor a zásobník je umístěn tak, aby se váha rovnoměrně rozložila a sklízeč byl stabilní i na svazích. Rovnováhu ve svazích zajišťují výškově stavitelné obě nápravy o 75 cm, navíc je umožněno také boční vyrovnávání náklonu stroje o 36 %, takže nedochází k zhoršenému průjezdu a tím pádem vyššímu poškozování porostů a opěrné konstrukce. Nechybí ani ultrazvukový ukazatel výšky s pamětí. Díky možnosti natočit kola (obsahují systém pohonu Twin-Lock - Poclain) až o 90 stupňů je možné se otočit na velice malém prostoru a zdolávat náročný terén. Pro práci na strmých svazích může být přizpůsoben i systém třídění hroznů, ten je pak vybaven volitelným automatickým spínačem koše, který funguje bez ohledu na úhel náklonu. O svažitosti informuje procentuální ukazatel.

Motor a zásobník je umístěn tak, aby se váha rovnoměrně rozložila a sklízeč byl stabilní i na svazích.
Motor a zásobník je umístěn tak, aby se váha rovnoměrně rozložila a sklízeč byl stabilní i na svazích.

K bobulím šetrně

Sklizeň hroznů má na starost mechanismus složený standardně ze čtrnácti setřásacích tyčí (lze uzpůsobit podle požadavků zákazníka), které lze snadno za pomocí rychloupínacích zajišťovacích kolíků vyměnit, vyčistit nebo odstavit. Rozkmit setřásacích nástrojů je nastavitelný ve třech stupních. Než se vůbec hrozny dotknou dopravníkového pásu, dojde unikátním systémem vyhazování listů, podporovaným křížovým průduchem, k separaci až 70 % listů. Tím pádem nemusí sací ventilátor pracovat při vysokých otáčkách a sníží se jak sklizňové ztráty, tak ztráty šťávy. Pro eliminaci počtu nesesbíraných plodů je možné sklizňový systém vybavit dalšími dvěma lamelami. Zvolena byla koncepce systému jednostranného dopravníku směřujícího k pravé straně sklízeče, čímž se zredukovaly pohyblivé části a zjednodušila údržba. Možné je úhlové nastavení obou šupin pro optimální průchod materiálu, aby se snížila ztráta bobulí zejména na starých rostlinách s křivými stonky. Vybírat lze mezi pěticí sklízecích režimů. Sklizeň si je možné usnadnit systémem vedení v řádku nebo přenechat automatickému řízení. Sklízeč umí detekovat sloupky a tím pádem automaticky přerušit setřásání.

Sklizeň si je možné usnadnit systémem vedení v řádku nebo přenechat automatickému řízení.
Sklizeň si je možné usnadnit systémem vedení v řádku nebo přenechat automatickému řízení.

Pro odstranění stonků a listů sklízená surovina putuje přes třídicí desku s válečky, rozteč lze hydraulicky nastavit z kabiny řidiče v závislosti na velikosti sklízených hroznů. Hladký příčný dopravní pás se stěrači zajišťuje, že se do zásobníku dostanou pouze čisté hrozny. Separátor má vylepšený přenos bobulí a lze jej v případě nepoužívání utěsnit, což zkrátí dobu čištění. Vzhledem ke snížené době promývání nedojde k žádné kontaminaci bobulí. Křížový dopravník disponuje čistící škrabkou na vratných řemenicích. Zásobník na sklizené hrozny má standardně objem 2 200 litrů (na přání 2 600 l nebo 3 000 l) a boční vyklápění.

Centrální mazání je zajištěno jedním čerpadlem (56 mazacích míst). Zajištěn je také rychlý a snadný přístup ke všem bodům údržby.
Centrální mazání je zajištěno jedním čerpadlem (56 mazacích míst). Zajištěn je také rychlý a snadný přístup ke všem bodům údržby.

Komfortní kabina s luxusními prvky

Kabina, která se pyšní největším objemem na trhu mezi sklízeči tohoto typu (3 m3), má vysokou míru prosklení včetně podlahy. Poskytuje tak nerušený výhled do všech stran a na řádek. Už ve standardní výbavě nalezneme automatickou klimatizaci, tónovaná okna, sluneční clony, kombinaci rádia a CD s USB vstupem, Bluetooth, handsfree, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, velký úložný prostor, elektrický chladicí box a tempomat pro kontinuální rychlost pojezdu a vyrovnaný výsledek sklizně.

Kabina se vyznačuje nízkou hladinou hluku. Všimněte si prosklené podlahy.
Kabina se vyznačuje nízkou hladinou hluku. Všimněte si prosklené podlahy.

Prémiovost pak podtrhují snadno čistitelné interiérové povrchy z umělé kůže. O komfortní jízdu se postará tlumení vibrací kabiny, odpružená přední náprava a vzduchově odpružená sedačka. Pro práci ve špatných světelných podmínkách může být sklízeč vybaven technologií osvětlení LED pro všechny pracovní světla. Ovládání se provádí skrze ergonomický proporcionální joystick s vylepšenou konstrukcí opěradla. Další ovládací prvky jsou integrovány ve stropě kabiny. Důležité parametry se zobrazují na intuitivním dotykovém displeji s úhlopříčkou 10,4“. Nechybí výstupy z kamerového systému zobrazující dva pohledy na oblasti přední a zadní části zařízení.

Další informace naleznete na www.oslavan.cz/ero---samochodny-kombajn-na-sklizen-hroznu-rada-7000

— kontakty —

OSLAVAN, a.s.

Bítešská 13, 675 71 Náměšť nad Oslavou

E: oslavan@oslavan.cz   T: +420 568 623 403   WWW: https://www.oslavan.cz/

Autor: Milan Jedlička
Foto: ERO

Nové

Zetor 6911 v chatrném stavu kompletně rozebral a zrenovoval. Výsledek je nádherný

Zveřejněno 19.5. Traktor Zetor 6911 spadal do tzv. třetí modernizace. V této modernizaci byla u pozdějších modelů novinkou mechanicky pružinou odpružená sedačka. Traktory také měly pro snazší řazení převodových stupňů převodovku vybavenou zařízením pro přibrzďování… jít na článek

Američan vyrobil plně elektrický traktor, který slibuje mnohé. Od roku 2020 s ním chce dobýt celý svět

Zveřejněno 18.5. Americký výrobce Solectrac, jehož zakladatel má prý téměř třicetileté znalosti v oblasti elektrifikace, vyvinul a vyrobil plně elektrický traktor, se kterým chce od roku 2020 dobýt celý svět. Již nyní je v prodeji v Americe. Podívejte se, jakých… jít na článek

6215 TTV Warrior: Limitovaná edice míří do kompaktní třídy traktorů

Zveřejněno 15.5. Již v roce 2017 představil německý výrobce traktorů Deutz-Fahr dva modely traktorů ve speciálním černém lakování - 9340 TTV a 7250 TTV Warrior. Vzhledem k vysoké poptávce je nyní k dispozici limitovaná edice kompaktního modelu 6215 TTV Warrior s… jít na článek