Dnes je 9.12. – svátek slaví Vratislav

Majitel vzal starý Zetor 5611 a opravil ho k nepoznání. Teď už se prý ani nevyplatí prodat

Zveřejněno: 15. 5. 2020

Zetor 5611 patří do první unifikované řady tohoto výrobce. Na rozdíl od modelu 5511 disponoval bezpečnostní kabinou a v rámci první modernizace měl i modernější kapotáž. Pan František Hrubec z Plzeňska využil příležitosti a tento model pořídil a opravil.

Zetor 5611 po renovaci

František Hrubec pochází z vesničky kousek od Plzně a pracuje jako řidič zemědělských strojů – jak sám uvádí, je to jeho celoživotní vášeň. Když se proto před dvěma lety naskytla příležitost pořídit starý Zetor 5611, neváhal. „Traktor u nás v práci stál nevyužitý. Když jsem se dozvěděl, že je na prodej, nemohl jsem odolat. Tyto staré stroje se mi líbí od malička. Už jako kluk jsem místo prázdnin lítal s tátou po polích. Kombajn Fortschritt E512 mi ale partnerka nedovolila pořídit,“ uvedl Hrubec.

Zetor byl ve špatném stavu, a tak se nový majitel rozhodl pro svoji první kompletní renovaci traktoru. „Od základu jsem ho renovoval společně s tátou. S čím jsme si nevěděli rady, to jsme se snažili někde vyčíst nebo si nechali poradit od zkušenějších z oboru. Občas pomohli i známí,“ uvedl majitel. Téměř vše muselo být na traktoru vyměněno, a to včetně hadic, trubek, brzd, pneumatik, kapotáže, součástek v převodovce a spojky. Navíc spousta dílů se musela kupovat. „Renovace zabrala v hrubém čase asi dva roky, ale bylo to hlavně tím, že pracuji v zemědělství a přes léto nebylo tolik času,“ uvedl majitel a k motoru dodal: „Když jsme ho přivezli, říkali jsme si, že na něj nemusíme sáhnout, což byla chyba. Když byla renovace konečně hotová, motor vypověděl službu.“ Podle majitele je zapotřebí ještě před lakováním kapotáže vše sestavit dohromady – ne vždy totiž předvrtané díry pasují. I při takové renovaci platí zlaté pořekadlo „dvakrát měř, jednou řež!“

Při renovaci nebyl problém se sháněním náhradních dílů: „Vše je dostupné, některé věci v takové míře, že jsme mohli i vybírat, kde ušetřit nějakou korunu,“ uvedl majitel s tím, že jedny z problémů, který řešili, byl nedostatek prostoru pro renovaci a ztížená manipulace s těžšími součástkami. „I když nešlo vše podle plánu, člověk si to užil,“ na závěr uvedl majitel s tím, že traktor už se nevyplatí prodat.

Traktor je nyní využíván k přepravě sena, slámy a svozu dřeva.

Přečtěte si také

Autor: Milan Jedlička1)
Foto: František Hrubec

1) z podkladů majitele traktoru

Tématické tagy