Stroj dostal několik zásadních úprav, aby v horku, prachu a písku obstál. Osazen byl pneumatikami Michelin Evobib VF 600/70 R30 vpředu a VF 710/70 R42 vzadu, napojenými na centrální systém regulace tlaku. Ten díky kompresoru o výkonu 1800 litrů za minutu zvládne dofouknout nebo upustit pneumatiky během tří a půl minuty, což je při přechodu mezi dunami a tvrdšími pistami zásadní. Kabina byla vybavena ochranným rámem a závodními sedadly s bezpečnostními pásy, doplněna o druhou palivovou nádrž a speciálně upravené ovládací prvky. Pro lepší odolnost vůči námaze byla zesílena přední náprava a podvozek, maximální rychlost posunuta na 75 kilometrů v hodině a boční okna nahrazena polykarbonátem. Standardní zrcátka doplnil kamerový systém, aby měla posádka přehled i v náročném terénu.

Klíčovou roli sehrál koncept Protect-U, který odděluje kabinu od motorového prostoru mezerou 24 centimetrů. Díky tomu se teplo tolik nepřenáší k obsluze a kabina si udržuje příznivější klima i ve 40stupňových vedrech. Velké skleněné plochy dávají obsluze výborný výhled, celkový objem kabiny dosahuje 3,4 m³ a čtrnáct výdechů klimatizace udržuje stabilní prostředí. Sání motoru je vyvedeno zezadu, takže motor nasává čistší vzduch a méně se zanáší filtr.

Srdcem stroje je šestiválcový motor AGCO Power o objemu 7,4 litru, naladěný na výkon 400 koní. Převodovka Dyna E-Power s dvojitou spojkou zajišťuje, že při změnách rozsahů a převodových stupňů nedochází k výpadku výkonu. V dunách je to klíčová výhoda – traktor drží tah a nepřerušuje trakci v okamžiku, kdy je potřeba udržet stroj v pohybu. Pro zemědělce je zajímavé to, že technologie vyvinuté pro extrémní podmínky mají přímý přínos i v běžném provozu. Centrální regulace tlaku v pneumatikách se dá využít i na českých polích – při práci na lehkých půdách se sníží tlak pro lepší trakci a menší utužení, při přejezdech po silnici se naopak tlak zvýší a pneumatika vydrží déle. Konstrukce kabiny s odizolováním motoru a promyšleným chlazením znamená vyšší komfort a méně výpadků při práci v létě. A převodovka s dvojitou spojkou zajišťuje plynulý přenos výkonu i v náročných podmínkách, což ocení každý, kdo pracuje s těžkým nářadím.
To, že se MF 8S Dyna E-Power dokázal popasovat s nástrahami saharské rally, je silným důkazem odolnosti a spolehlivosti. Pro zemědělce to není exotická kuriozita, ale potvrzení, že tahle technika má výkonovou rezervu a konstrukční pevnost, které se projeví i v každodenním provozu na poli. Massey Ferguson tak znovu ukázal, že jejich traktory zvládnou nejen hektary orné půdy, ale i nejtěžší zkoušky, jaké si lze představit.