Dnes je 10.12. – svátek slaví Julie

Pneumatika Bridgestone VT-TRACTOR: Evropský vývoj i výroba

Aktualizováno: 1. 12. 2016

Pneumatika Bridgestone VT-TRACTOR byla vyvinuta a testována v TCE (Technical Center Europe), evropském vývojovém centru Bridgestone nedaleko Říma v Itálii, a je vyráběna exkluzivně v závodě Puente San Miguel (PSM) ve Španělsku.

Bridgestone

Vývoj probíhal v evropském technickém centru TCE

TCE zaujímá vedoucí postavení v oblastech výzkumu materiálů, konstrukce pneumatik, výroby prototypů a veškerých druhů statických a laboratorních zkoušek. Celý komplex stojí na pozemku o rozloze 32 hektarů a na přibližně 17 000 m2 zastřešené podlahové plochy je k dispozici veškeré potřebné zázemí pro soběstačný vývoj. TCE bylo v roce 2010 rozšířeno o nová zařízení včetně fyzikálních a chemických laboratoří s novým vyspělým vybavením.

Možnosti testování v TCE byly dále rozšířeny zprovozněním speciálního válce o průměru 3 metry, který umožňuje laboratorní zkoušky pneumatik všech rozměrů před jejich testy v reálných podmínkách. Výkonové parametry pneumatiky VT-TRACTOR byly potvrzeny zkouškami více než 200 pneumatik (v laboratořích, na silnici i na poli).

Pět set inženýrů, chemiků, techniků a pomocných pracovníků v TCE se zabývá třemi hlavními oblastmi:

1)            konstrukcí a vývojem pneumatik pro osobní vozy, lehké užitkové vozy, nákladní vozidla, autobusy a zemědělské stroje v souladu s požadavky evropských zákazníků;

2)            navrhováním procesů a strojního vybavení pro šest výrobních závodů Bridgestone v Evropě;

3)            systémy pro zajišťování kvality v souladu s normami ISO-9000, QS-9000 a ISO-14000.

Pneumatika VT-TRACTOR byla vyvinuta v TCE oddělením pro vývoj zemědělských pneumatik, jehož tým se specializuje výhradně na vývoj zemědělských produktů. Toto oddělení pracovalo na dvou klíčových prvcích pneumatiky VT-TRACTOR: použití standardu VF a technologie NRO (Narrow Rim Option).

Pneumatiky VF (Very High Flexion)

Standard VF byl vyvinut jako hlavní prvek pneumatiky VT-TRACTOR. VF definuje strukturu kostry pneumatiky, která se vyznačuje vyšší odolností v porovnání s odpovídající standardní pneumatikou*.

V porovnání se standardními pneumatikami spočívá hlavní přínos standardu VF pro pneumatiku VT-TRACTOR v možnosti jízdy na poli s nižším tlakem, který způsobuje menší utužování půdy. Vozidlo uveze na silnici větší náklad, čímž se snižuje počet přepravních cyklů. Pneumatika navíc dovoluje na silnici rychlejší jízdu, protože její nosnost je nyní nezávislá na rychlosti jízdy a není nutné měnit tlak v pneumatice.

* V souladu se směrnicí ECE R106, odstavec 2.20.1.

Technologie NRO (Narrow Rim Option)

Pneumatika VT-TRACTOR poskytuje kromě výhod standardu VF ještě jednu důležitou přednost, protože ji lze namontovat na standardní ráfek. Pneumatiky VF obvykle vyžadují širší ráfky, takže uživatelé musí při přechodu ze standardních pneumatik na pneumatiky VF kupovat nová kola. Nedávno však organizace E.T.R.T.O. (European Tire and Rim Technical Organization) zavedla nový experimentální standard s označením NRO (Narrow Rim Option), který umožňuje montáž pneumatik VF, jež by jinak vyžadovaly širší ráfek VF, také na standardní ráfek*.

* Více informací o tom, které pneumatiky nesou označení NRO, a o kompletní nabídce šířek ráfků, které lze používat s produkty VT-TRACTOR, naleznete v technických brožurách o produktech Bridgestone.

Výroba probíhá v závodě Puente San Miguel

Španělský závod zaměstnává přibližně 400 lidí, včetně administrativních zaměstnanců a pracovníků ve skladu. Celý výrobní areál pokrývá plochu téměř 100 000 m². Závod PSM, výhradní výrobce pneumatiky VT-TRACTOR, zahájil její výrobu v uplynulém roce, aby mohl být tento produkt uveden na evropský trh na podzim 2014.

Enrique Luzán, vedoucí závodu Puente San Miguel, oceňuje rozhodnutí společnosti Bridgestone svěřit výrobu nové pneumatiky tomuto závodu a považuje ho za „znamení velkého zájmu společnosti Bridgestone o tento závod a místní komunitu“.

Bridgestone, světový lídr v segmentu zemědělských pneumatik

Bridgestone stojí již dlouhá desetiletí v čele segmentu zemědělských pneumatik prostřednictvím své legendární značky Firestone. Díky své dlouhé historii a skvělé pověsti je Firestone vedoucí světovou značkou zemědělských pneumatik se silnou přítomností v Evropě. Po nedávné modernizaci a rozšíření nabídky značky Firestone pokrývá Bridgestone v současnosti cca 95 % aktuální tržní poptávky po pneumatikách pro traktory. Nová pneumatika Bridgestone VT-TRACTOR uspokojí potřeby segmentu highendových zemědělských pneumatik. Bridgestone tak disponuje kompletním portfoliem produktů schopných splnit veškeré požadavky trhu prostřednictvím produktů Firestone ve standardní kategorii a v kategorii IF a produktů Bridgestone v kategorii VF.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Bridgestone

Tématické tagy