Dnes je 11.12. – svátek slaví Dana

Powershift-3X: efektivnější provoz díky inovativnímu řízení třírychlostní převodovky

Zveřejněno: 11. 12. 2025

BvL uvádí na trh novou třírychlostní powershift převodovku Powershift-3X, určenou pro míchací vozy o kapacitě až 46 m³. Nový systém nabízí výkon až 293 kW (400 k), elektrohydraulické řazení a inteligentní řízení, které se automaticky přizpůsobuje zatížení během práce.

BvL: Ještě vyšší efektivita díky inovativnímu řízení třírychlostní powershift převodovky

BvL uvádí na trh novou třírychlostní powershift převodovku Powershift-3X, určenou pro míchací vozy o kapacitě až 46 m³. Nový systém nabízí výkon až 293 kW (400 k), elektrohydraulické řazení a inteligentní řízení, které se automaticky přizpůsobuje zatížení během práce.

Díky chytré automatice převodovka sama řadí a podřazuje podle aktuální pracovní situace. Tím výrazně usnadňuje obsluhu, snižuje zátěž na řidiče a zároveň šetří palivo. Minimalizace ztrátového tepla navíc zajišťuje, že převodovka nepotřebuje samostatné chlazení oleje.

„Tento vývoj spojuje výkon, efektivitu a komfort. Převodovka se automaticky přizpůsobí dané situaci, což znatelně snižuje nároky na obsluhu,“ vysvětluje Markus Postmeier, vedoucí konstrukce a vývoje ve společnosti BvL.

Jednodušší ovládání, inteligentní funkce

Převodovka nabízí tři rychlosti a neutrál. Přes tlačítko na ovladači lze elektrohydraulicky řadit bez přerušení přenosu výkonu. Senzory neustále sledují rychlost a zatížení a zajistí automatické přeřazení ve správný okamžik – například při rozjezdu, nakládání nebo při vysokém odporu v míchací vaně.

Typické pracovní scénáře s Powershift-3X

  • Míchání ve 2. rychlostním stupni, automatické podřazení při velkém zatížení.
  • Rozjezd plně naloženého vozu pro krmení v 1. stupni, čištění v 3. stupni.
  • Po uplynutí nastavené doby míchání převodovka automaticky přejde do neutrálu, aby zabránila zbytečnému promíchávání.

Nastavitelná doba opětovného promíchání a inteligentní řízení nejen zjednodušují práci, ale také výrazně snižují spotřebu paliva. Konstrukce převodovky zároveň omezuje vznik odpadního tepla, takže ani při vysoké zátěži není potřeba dodatečné chlazení oleje.

Autor: Mgr. Kateřina Saidl1)
Foto: Bernard van Lengerich Maschinenfabrik GmbH & Co. KG

1) Bernard van Lengerich Maschinenfabrik GmbH & Co. KG, přeloženo a upraveno z TZ

Tématické tagy