TECNOMA - Ultimátní přesnost postřiku
Dnes je 31.1. – svátek slaví Marika

První Arocs do zemědělství

Aktualizováno: 1. 12. 2016

Stále častěji vídáme na silnicích tahače upravené nebo už z výroby připravené k použití do zemědělství, a to jak v České republice, tak i v zahraničí. Proč ne, když dnešní doba si žádá stále rychlejší, kvalitnější a efektivnější způsoby sklizně, aplikace hnojiv nebo právě přepravy komodit - logistiky. My se v tomto článku zastavíme u logistiky.

Arocs

Vždyť němečtí zemědělci ročně přepraví miliony tun zemědělských komodit na delší vzdálenosti, proto se není čemu divit, že zemědělské tahače jsou v Německu velice žádané. A to si firma Mercedes-Benz uvědomuje.Tahače upravené do zemědělského použití mají od těch "klasických" silničních kamionů pár odlišností, jako je světlá výška, obutí, pohon všech kol, řízení náprav atd. S přehledem můžeme říci, že tyto úpravy jsou nutností, už z důvodu menšího utužení půdy (širší pláště kol), lepší průchodnost terénem (větší světlá výška) atd.Německá firma Mercedes-Benz na veletrhu Agritechnica 2013 představila svůj zemědělský speciál, který má tyto úpravy. Tímto zareagovala na německý trh se zemědělskými tahači.Představeným vozidlem, byl Mercedes-Benz Arocs 2042AS. Jedná se o první zemědělský tahač typu Arocs. Byl vybaven tak, aby splňoval veškeré nároky v segmentu zemědělství. Mercedes-Benz Arocs 2042AS je navržen tak, aby efektivně přepravoval velké objemy hmoty při vysoké rychlosti. Nutno dodat, že tahače v zemědělské úpravě jsou vybavovány dle přání zákazníka. Vozidlo pohání robustní a výkonná jednotka; 6válec s vysokým krouticím momentem. Je k dostání v 16 variantách - co se týče výkonu - od 175 kW (238 k) do 460 kW (625 k). Arocs má zcela novou převodovku. Tím je automatizovaná převodovka Mercedes PowerShift 3, která je určena pro nejrůznější způsoby jízdy.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Mercedes-Benz