Mitas SFT - radiální zemědělské pneumatiky  pro výkonné traktory
Dnes je 8.5.

Speciální JCB Fastrac odkazuje na 30 let nevyráběné traktory MB-trac, nyní se objevil v aukci

Zveřejněno: 10. 2. 2021

Na aukčním portálu se objevil traktor Fastrac od anglického výrobce JCB. Traktor má speciální označení i zbarvení odkazující na legendární německé traktory MB-trac od firmy Daimler-Benz.

Na aukční stránce se nyní objevil traktor JCB Fastrac 4220 v barvách, které využíval před 30 lety MB-trac, zdroj foto - ab-auction.com

Traktory MB-trac vyráběl německý Daimler-Benz v letech 1970 až 1991. Traktor byl vyvinut na základě víceúčelových vozidel Unimog , měl ale pevnou zadní nápravu. MB-trac vyráběla společnost Mercedes-Benz až do roku 1991. Od roku 1992 traktor dále vyvíjí firma Werner Forsttechnik Trier pod značkou WF trac. Ochrannou známku ale stále drží koncern Daimler AG.

Koncem 70. let, kdy byl MB-trac představen, odbornou veřejnost překvapilo použití přední odpružené nápravy na traktoru. Koncem 90. let přišla konkurenční anglická firma JCB s rychlými a pohodlnými traktory Fastrac – de facto navázala na úspěch MB-tracu.

Na aukční stránce ab-auction.com se nyní objevil traktor JCB Fastrac 4220 (rok výroby 2019, počet motohodin 413, výkon 220 koní) v barvách, které využíval před 30 lety MB-trac. Zajímavou skutečností je, že Fastrac oslaví 30 let na trhu. Je to zvláštní připomenutí dvou legendárních traktorů – ve své době tyto traktory nastavily nové standardy v oblasti pohodlí a rychlosti.

MB-trac 1100 , zdroj foto - Trac-power/de.wikipedia.org/Gemeinfrei
MB-trac 1100 , zdroj foto - Trac-power/de.wikipedia.org/Gemeinfrei

Fastrac série 4000 staví na takových vlastnostech jako jsou vícečetné upevňovací body pro nářadí, sofistikovaný systém odpružení pro vyšší pracovní rychlosti, vysoce účinný brzdový systém pro bezpečnost, stabilitu a pohodlí. K dispozici jsou řiditelná všechna čtyři kola, s menším poloměrem otáčení a volitelným režimem řízení, většími pneumatikami zlepšujícími záběr a tažnou sílu. Fastrac má ideální rozložení hmotnosti na přední a zadní nápravu, výkon je tak přenášen všemi koly rovnoměrně. Jednotlivé agregáty jsou uloženy do rámu, převodovka s nápravami je spojena kardanovými hřídeli. Zadní tříbodový závěs je napevno spojen se zadní nápravou.