Agromex - Největší distributor zemědělské techniky v ČR
Dnes je 27.5. – svátek slaví Valdemar

Příspěvky na téma „Nákladní automobily v zemědělství“

Téma „Nákladní automobily v zemědělství“ – třídění:

Tatra 158 Phoenix a její verze. Čím se od sebe odlišují?

(22.7.2022) Tatra 158 Phoenix je na trhu od roku 2011. Za tu dobu bylo vyrobeno tisíce těchto nákladních automobilů. V průběhu let bylo vozidlo průběžně modernizováno. Na silnicích tak můžeme potkávat nejrůznější verze.

Tatra 158 Phoenix přenesla automobilku do nové éry

(18.7.2022) Tatra 158 Phoenix je řada nákladních automobilů prvotně pro civilní účely, produkovaná od roku 2011 a vyvinutá ve spolupráci automobilky Tatra s automobilkou DAF.

Historie výrobce nákladních automobilů Robur

(15.7.2022) Robur byla obchodní značka výrobků podniku VEB Robur-Werke Zittau ve Východním Německu. Hlavním produktem podniku byly nákladní automobily o nosnosti do tří tun. Podnik sídlil ve městě Žitavě na jihovýchodě Saska, nedaleko hranice s ČR. Vozidla zde…

Tatra 815: Přes sto tisíc vyrobených kusů potvrzuje kvalitu a jedinečnost tohoto vozidla

(11.7.2022) Tatra 815 je těžký nákladní automobil stavebnicové konstrukce se znakem náprav 4×4, 6×6, 8×8, 10×8, 10×10, 12×8 a 12×12 pro použití na silnici i do těžkého terénu. Motory jsou chlazeny kapalinou nebo vzduchem a disponují výkonem v rozmezí 230 – 440 kW …

LIAZ 100 – Desítky tisíc vyrobených kusů a neschopnost socialistického investičního hospodaření

(27.6.2022) LIAZ 100 je typová řada nákladních automobilů, vyráběná ve firmě Liberecké automobilové závody v letech 1974 až 1994. Předchůdcem byly modelové řady Škoda 706 RT a MT, následovníkem řady LIAZ 200 a LIAZ 300. Celkem vzniklo několik desítek tisíc kusů; 54…

Tatra 138 respektovala nejmodernější vývojové trendy ve vývoji nákladních automobilů. Koncepčně navazovala na starší typy

(20.6.2022) Tatra 138 je československý těžký nákladní automobil s nosností 12 tun, vyráběný v letech 1959 až 1971. Kromě standardního třínápravového provedení se znakem 6×6 vznikaly i dvounápravové vozy 4×4.

Tatra 111 – Nejslavnější nákladní automobil značky Tatra

(13.6.2022) Tatra 111 je jedním z nejslavnějších nákladních automobilů značky Tatra, který si svou spolehlivostí a dobrými jízdními vlastnostmi v terénu rychle získal oblibu jak u německé armády, pro kterou byl vyvinut, tak později i u československé armády a u…

Terénní schopnosti vozidla Praga V3S jsou unikátní. Může za to geniálně jednoduchá konstrukce

(10.6.2022) Praga V3S je třínápravový terénní nákladní automobil s pohonem všech kol (znak náprav 6×6). Vůz vznikl dle zadání a požadavků Československé armády na standardní střední terénní nákladní automobil. Vyznačuje se žebřinovým rámem, tuhými portálovými…

Tatra Phoenix – výkonný a efektivní pomocník zemědělců

(8.6.2022) Modelová řada Tatra Phoenix patří do portfolia automobilky Tatra Trucks od roku 2011. Kombinace prověřeného a průběžně zdokonalovaného podvozku tatrovácké koncepce a konstrukčních skupin i kabiny od renomovaných světových výrobců znamenala výrazné…

Multicar: Úspěšný výrobce pracovních vozítek. Exportní šlágr Multicar M 25 je oblíbený dodnes

(6.6.2022) Multicar (lidově „multikára“) je značka malého nákladního automobilu a nosiče nástaveb, který vyrábí stejnojmenná firma v durynském městě Waltershausen. Výrobce vozidel Multicar je dnes součástí firmy Hako, specialisty na komunální techniku. Multicar je…

Praga V3S překonala ve zkouškách vozidla ZiS-151, Studebaker US6 a Tatra 128

(3.6.2022) Sériová výroba vozu Praga V3S oficiálně začala roku 1953. Ještě před tím vůz prošel zkouškou. Armáda převzala několik prototypů, které vyzkoušela v reálných podmínkách. Jak to dopadlo?

IFA L60 se kvůli pádu zdi nerozšířila. Měla mít kabinu z Volva

(30.5.2022) Na konci 60. let začali v Ludwigsfelde kromě typu IFA W50 vyvíjet výkonnější nákladní automobil IFA L60. Model IFA L60 byl představen v roce 1987.

Praga V3S – Nejdéle vyráběný československý nákladní automobil

(23.5.2022) Praga V3S je nejdéle vyráběným československým nákladním automobilem a jedním z nejpočetnějších. První prototyp byl zhotoven roku 1952, v roce 1953 začala sériová výroba, která s přestávkami trvala až do roku 1990. Finální produkce probíhala nejprve ve…