Dnes je 14.10. – svátek slaví Agáta

Příspěvky na téma „Nákladní automobily v zemědělství“

Téma „Nákladní automobily v zemědělství“ – třídění:

Porgest se podílí na významné dodávce vojenských aplikací NATO

(13.9.2022) Porgest vyrábí nástavby na nejrůznější nákladní automobily. Nástavby vyrábí mimo jiné i pro vozidla pohybující se v zemědělství. Značná část výrobků bude v následujících letech směřovat i do vojenského sektoru.

Automobily Avia A 15/A 30 ve srovnání s licenčním vzorem

(12.9.2022) Avia A 15, A 20 a A 30 byly lehké nákladní automobily československé výroby určené k provozu na silnicích a zpevněných komunikacích.

Historie výroby automobilů AVIA

(2.9.2022) Po náletu z 9. 5. 1945 ležela v troskách většina závodu ASAP Mladá Boleslav, vyrábějící do té doby širokou paletu vozidel značky Škoda. Osvobozená republika a zestátněný průmysl však vyžadovaly co nejrychlejší obnovení výroby užitkových vozidel, a naopak…

Na Jičínském veletrhu 2022 se představila celá řada speciálů Tatra

(29.8.2022) Tradiční Jičínský veletrh se uskutečnil ve dnech 23. až 25. srpna v areálu firmy KOBIT. Byl to již 26. ročník této odborné přehlídky komunálních, silničářských, hasičských vozidel a speciálních nástaveb i techniky.

Vzestup a pád automobilky AVIA

(29.8.2022) AVIA je český výrobce nákladních automobilů a jejich dílů. Jeho historie sahá do Československa do roku 1919, v minulosti byl výrobcem letadel a leteckých motorů.

FSC Żuk: Vozidlo za nízkou cenu. Sdílení dílů s automobilem FSO Warszawa způsobovalo problémy

(5.8.2022) FSC Żuk byl polský dodávkový automobil, vyráběný v podniku FSC (Fabryka Samochodów Ciężarowych) v Lublinu.

Čím se proslavila Tatra 158 Phoenix?

(29.7.2022) Tatra 158 Phoenix se stala v soutěži International Truck of The Year 2012 nejlépe hodnoceným plněpohonným vozem v segmentu silničních tahačů dálkové kamionové dopravy. První sériově vyrobený vůz byl prodán státnímu podniku Diamo. Jaké jsou další…

Tatra 158 Phoenix a její verze. Čím se od sebe odlišují?

(22.7.2022) Tatra 158 Phoenix je na trhu od roku 2011. Za tu dobu bylo vyrobeno tisíce těchto nákladních automobilů. V průběhu let bylo vozidlo průběžně modernizováno. Na silnicích tak můžeme potkávat nejrůznější verze.

Tatra 158 Phoenix přenesla automobilku do nové éry

(18.7.2022) Tatra 158 Phoenix je řada nákladních automobilů prvotně pro civilní účely, produkovaná od roku 2011 a vyvinutá ve spolupráci automobilky Tatra s automobilkou DAF.

Historie výrobce nákladních automobilů Robur

(15.7.2022) Robur byla obchodní značka výrobků podniku VEB Robur-Werke Zittau ve Východním Německu. Hlavním produktem podniku byly nákladní automobily o nosnosti do tří tun. Podnik sídlil ve městě Žitavě na jihovýchodě Saska, nedaleko hranice s ČR. Vozidla zde…

Tatra 815: Přes sto tisíc vyrobených kusů potvrzuje kvalitu a jedinečnost tohoto vozidla

(11.7.2022) Tatra 815 je těžký nákladní automobil stavebnicové konstrukce se znakem náprav 4×4, 6×6, 8×8, 10×8, 10×10, 12×8 a 12×12 pro použití na silnici i do těžkého terénu. Motory jsou chlazeny kapalinou nebo vzduchem a disponují výkonem v rozmezí 230 – 440 kW …

LIAZ 100 – Desítky tisíc vyrobených kusů a neschopnost socialistického investičního hospodaření

(27.6.2022) LIAZ 100 je typová řada nákladních automobilů, vyráběná ve firmě Liberecké automobilové závody v letech 1974 až 1994. Předchůdcem byly modelové řady Škoda 706 RT a MT, následovníkem řady LIAZ 200 a LIAZ 300. Celkem vzniklo několik desítek tisíc kusů; 54…

Tatra 138 respektovala nejmodernější vývojové trendy ve vývoji nákladních automobilů. Koncepčně navazovala na starší typy

(20.6.2022) Tatra 138 je československý těžký nákladní automobil s nosností 12 tun, vyráběný v letech 1959 až 1971. Kromě standardního třínápravového provedení se znakem 6×6 vznikaly i dvounápravové vozy 4×4.