Víceúčelové rotační plečky GST BIOSTAR. Nástroj na celoplošnou mechanickou kultivaci
Dnes je 4.3. – svátek slaví Stela

Hořické strojírny testují prototyp přívěsu pro přepravu dřeva, kusového a paletového zboží

Zveřejněno: 2. 8. 2023

V průběhu roku 2022 docházelo k mírnému zvyšování objemu výroby pro energetický průmysl. Jeho podíl činil na konci roku 68 % veškeré produkce. Společnost pokračovala v dobrých obchodní vztazích s českými odběrateli jak v oblasti výroby transformátorů, tak v lesní technice. Společnost Hořické strojírny to uvádí ve veřejně dostupné výroční zprávě.

Hořické strojírny testují prototyp přívěsu pro přepravu dřeva, kusového a paletového zboží.

Rok 2022 byl ve znamení několika nepříznivých jevů, které ovlivňovaly podmínky podnikání – rostoucí míra inflace, zvyšování úrokových sazeb, nedostatek materiálu, enormní růst cen materiálu a energií. Některé přímo souvisely s probíhající válkou na Ukrajině. Bylo nutné připravit opatření, která by přispěla ke zvládnutí hospodářské recese, jako např. provozní procesy, úspora energií, lidské zdroje, cenové doložky apod.

Firma zaznamenává útlum poptávky po výrobcích lesní techniky z důvodu růstu cen, vstupních materiálů a energií a dále kvůli snížení těžby dřevní hmoty a celkové poptávky po této surovině.

Na druhé straně je zájem o ocelové nádoby transformátorů dostatečný, společnost se ale potýká s velkými nároky na technologické zpracování a přípravu výroby.

Průměrný fyzický stav zaměstnanců v roce 2022 byl 65 pracovníků, což představuje snížení o 5 pracovníků oproti roku 2021. Fyzický stav k 31. 12. 2022 činil 63 zaměstnanců. Pro 1. pololetí roku 2023 společnost předpokládá mírné navýšení počtu zaměstnanců, a to na úroveň 65 pracovníků.

„V závěru roku 2022 jsme započali projekční a konstrukční práce na prototypu valníkového provedení PK3 (přívěs klanicový) a dále valníkového provedení NAK (nástavba klanicová). Cílem projektů je navrhnout a vyrobit přívěs a nástavbu určenou pro přepravu dřevní hmoty a současně k přepravě jiného kusového či paletového zboží (ocelová podlahová výplň). Projekt měl zpracovanou a schválenou projektovou dokumentaci se zákonnými náležitostmi. Výroba samotného prototypu byla dokončena v červnu 2023. Souprava bude následně testována v provozu,“ uvádí společnost ve výroční zprávě.

Společnost Hořické strojírny tím reaguje na zvýšený zájem o univerzální přepravní prostředky, které kromě dřevní kulatiny umožňují také přepravu řeziva, paletovaného zboží a kusových nákladů. To vše díky osazení ložné plochy vozidla celoplošnou podlahovou výplní a snadno vyjímatelnými klanicemi s unikátním způsobem zajištění pomocí speciálního klínu.

Dalším vylepšením je nová alternativa držáku rezervního kola, rychlá demontáž blatníků nebo využití rychloupínacích klanic EXTE.

Pohotovostní hmotnost soupravy činí 22 480 kg:

  • nákladní automobil MAN 6 X 4

  • hydraulický jeřáb EPSILON Q 170 Z 96 na zádi

  • valníkové – ocelové provedení ložných ploch přívěsu i automobilu včetně celkem 20 ks klanic a 32 ks uložení klanic

  • třínápravový přívěs s teleskopickou ojí, s dvojitou montáží kol rozměru 275/70 R22,5

  • paletizační vidle

  • 2x plnohodnotné rezervní kolo včetně držáků, bez paliva, bez obsluhy