Dnes je 15.10. – svátek slaví Tereza

Majitel vložil dvě stě tisíc do starého Zetoru 6945. Oprava dala práci, ale výsledek za to stojí

Zveřejněno: 24. 4. 2020

Zetor 6945, který vznikl v rámci třetí modernizace první unifikované řady, prošel kompletní renovací na zakázku. Traktoru vrátil lesk pan Michal Horváth se svým otcem. Přinášíme informace doplněné fotografiemi traktoru po renovaci.

Zetor 6945 po kompletní renovaci

Michal Horváth se věnuje opravám a renovacím strojů od roku 2015, jeho otec už od roku 1984. Pochází z Vysočiny z oblasti Třebíčska, kde se společně věnují servisu a opravám zemědělských a lesnických strojů a zařízení. Jejich oficiálním dodavatelem náhradních dílů je firma Agrozet České Budějovice pobočka Třebíč. Nejnovějším opraveným kouskem je tento Zetor 6945 v bezvadném stavu.

„Prvně jezdil táta k majiteli tohoto traktoru provádět běžné provozní opravy. Pak došlo k dohodě o renovaci a generální opravě,“ uvedl Horváth, který otci pomáhal s opravami. „Hlavní části renovace a generální opravy prováděl táta,“ dodal s tím, že si při opravě vystačili sami. „Když to tak vše shrnu, tak i s přestávkami renovace a generální oprava trvala necelých devět měsíců, protože se prováděla při tátově zaměstnání a mojí škole, takže vždy odpoledne a po víkendech,“ řekl Horváth. Níže je vypsáno, co vše bylo nutné na traktoru opravit a vyměnit:

Oprava přední konzole, výměna pouzder, středového čepu přední nápravy, kulových čepů řízení včetně sdružené páky řízení, olejového čerpadla řízení včetně olejových tlakových hadic, mokrého filtru sání, mrazových zátek na hlavách a bloku motoru, přetěsnění posilovače řízení, kompletní přetěsnění motoru včetně výměny pístních kroužků a trysek vstřikovačů, přetěsnění přední hnací nápravy, převodovky, výměna provozních kapalin, oprava a výměna brzd, přerovnání brzdových bubnů, výměna brzdových pump a prasátek, přetěsnění víka uzávěrky diferenciálu, portálů a výměna ložisek na poloosách, přetěsnění rozvodovky včetně víka hydrauliky, výměna filtrů a čerpadla hydrauliky, kompletní výměna elektroinstalace, montáž přídavných světel a oprava střechy traktoru, oprava karoserie, výměna těsnění oken, oprava dveří a kompletní nástřik novou barvou.

„Po motorové stránce vypadal motor ve velmi špatném stavu. Kouřil a neměl výkon. Vstřikovací trysky byly opotřebované, tudíž nerozprašovaly a vůle ventilů byla nadměrná,“ uvedl Horváth a k náhradním dílů uvedl: „V rámci možností jsme s potřebnými díly žádné potíže neměli.“ Renovace a generální oprava vyšla cca na 100 tisíc, barva a nástřik cca 30 tisíc a práce cca 80 tisíc, celková cena byla kolem 200 tisíc korun českých. A na co si dávat pozor při takto rozsáhlé renovaci? „Dávat si pozor na kvalitu měněných nebo opravených dílů a daných seřizovacích vůlí. Většina vůlí stanovených výrobcem je dlouhodobým provozem změněna. Třeba vydřený čep táhla spojkového pedálu dělá rozdíl na záběru spojky až 2 cm,“ uvedl závěrem Horváth.

Přečtěte si také

Autor: Michal Horváth, Milan Jedlička
Foto: Michal Horváth

Tématické tagy