Objevte novou řadu traktorů DEUTZ-FAHR 5 Keyline
Dnes je 15.7. – svátek slaví Jindřich

Mercedes-Benz Unimog do nového roku přijíždí s komfortnějším odpružením a řízením

Zveřejněno: 5. 1. 2022

Do roku 2022 vyjíždí dva nové modely Mercedes-Benz Unimog U 435 a U 535. Mezi inovace patří hydropneumatické odpružení, které například umožňuje, aby úroveň jízdy zůstala vždy konstantní při různých podmínkách zatížení, a nové komfortní řízení, které usnadňuje řízení při nízkých rychlostech nebo při stání.

Modely Mercedes-Benz Unimog lze homologovat jako traktor.

Motor nových modelů Mercedes-Benz Unimog U 435 a Mercedes-Benz Unimog U 535 má o celých 40 kW (54 k) vyšší výkon než předchozí vrcholné modely Mercedes-Benz Unimog U 430 a U 530. Zvláštností je řadový šestiválcový motor o výkonu 260 kW (354 k): Točivý moment 1380 Nm – o 180 Nm více než u předchozího modelu - je k dispozici již od 1800 otáček za minutu. Nový motor rovněž splňuje emisní normu Euro 6 E.

Kromě ještě vyššího výkonu přicházejí nové modely Mercedes-Benz Unimog U 435 a U 535 s další optimalizací, které si řidič okamžitě všimne: díky vylepšenému řazení a ovládání spojky se výrazně zlepšila přesnost řazení.

Top model Mercedes-Benz Unimog U 327 s výkonem 200 kW (272 k) bude souběžně nabízen s modelem U 323 s výkonem 170 kW (231 k). Středně těžké Unimogy mají lehčí rám a kratší rozvor, což vede k vysoké manévrovatelnosti a vysokému užitečnému zatížení - nyní také v kombinaci s výkonným motorem.

Mercedes-Benz Unimog nalezne uplatnění v zemědělské logistice.
Mercedes-Benz Unimog nalezne uplatnění v zemědělské logistice.

Hydropneumatické odpružení zadní nápravy je další novinkou modelu Mercedes-Benz Unimog (modelové rok 2021). Systém odpružení je založen na plynových akumulátorech a hydraulických válcích namísto obvyklých vinutých pružin. Tento systém zajišťuje stabilnější chování stroje při jízdě a pomáhá při připojování a odpojování přídavných zařízení.

Nové "komfortní řízení" snižuje síly působící na řízení při nízkých rychlostech a při stání, což je výhodné zejména při práci s těžkými předními přídavnými zařízeními, jako jsou žací stroje nebo při jízdě s velkými pneumatikami. Elektrohydraulický systém pracuje v závislosti na rychlosti a přizpůsobuje se dané jízdní situaci.

Co všechno nabízí Mercedes-Benz Unimog?

Mercedes-Benz Unimog může být nyní vybaven odvětrávaným sedadlem. Kabina nyní splňuje normu ECE-R29/03 (pevnost) a je tedy bezpečnější. Unimog může být v celé EU homologován jako traktor.

Zejména těžký Mercedes-Benz Unimog U 535 ukazuje své silné stránky v oblasti zemědělské techniky. Kromě předního vývodového hřídele a předního závěsu je součástí zemědělské techniky zadní závěs s ovládáním závěsu, ISOBUS, systém kontroly tlaku v pneumatikách tire-control a hydraulika LS.

Mechanický zadní vývodový hřídel lze navíc použít k pohonu výkonných nástrojů, jako je například štěpkovač. Díky výkonnému šestiválcovému motoru je Mercedes-Benz Unimog U 535 rychlým a hospodárným profesionálem v dopravě i při tahání velkých a těžkých přívěsů (maximální celková hmotnost přívěsu 27 tun).

Řidič modelů Mercedes-Benz Unimog 423 až U 535 může volit mezi třemi různými režimy řízení: Normální řízení předními koly, řízení všech kol a tzv. krabí režim.

Mercedes-Benz Unimog jako nosič nářadí. Výrobce spolupracuje s celou řadou výrobců závěsné techniky.
Mercedes-Benz Unimog jako nosič nářadí. Výrobce spolupracuje s celou řadou výrobců závěsné techniky.

Na přání je k dispozici plynulá převodovka Easy Drive. Kombinuje výhody hydrostatu s mechanickou manuální převodovkou. Pomocí systému Easy Drive řidič přepíná mezi oběma typy pohonu podle potřeby a při plné rychlosti. Plynulá regulace rychlosti je možná až do 50 km/h. Kromě toho lze s osmistupňovou manuální převodovkou dosáhnout efektivní a úsporné jízdy až do rychlosti 89 km/h.

Systém kontroly tlaku v pneumatikách nabízí pohodlné ovládání pneumatik o rozměrech až 495/70 R24, a to i za jízdy. Tlak v pneumatikách lze nastavit podle příslušných podmínek na displeji: Ať už na tvrdém nebo měkkém povrchu, řidič rozhodne o požadovaném tlaku v pneumatikách pouhým stisknutím tlačítka.

Střídavé řízení VarioPilot nabízí řidiči možnost změny polohy sedadla z levé strany na pravou. Řízení a ovládání probíhá na jedné ze dvou stran vozidla Mercedes-Benz Unimog v závislosti na použití. Kromě toho lze namontovat plně prosklené dveře spolujezdce včetně otočného sedadla, aby se optimalizoval výhled do strany, například při sečení (využití v komunální sféře).