SGEF - Financování dopravní techniky
Dnes je 21.5. – svátek slaví Monika

Rusové ukázali nejnovější modifikaci Kirovce. Poradit si má s manipulací veškerého materiálu

Zveřejněno: 26. 4. 2019

Petěrburský traktorový závod kdysi vyráběl legendární traktory Kirovets K-700. Dodnes jejich výroba pokračuje. Traktory vznikají také v nejrůznějších modifikacích. S těžkou manipulací by si nyní měl poradit nejnovější model K-708PK7, jehož výroba začne v srpnu tohoto roku.

Ovládání výložníku a lžíce se provádí skrze joystick.

Kirovets vyrábí kloubové traktory s různým výkonem motoru. Koncepčně jsou si ale podobné – motor se nachází v přední části, kabina mezi nápravami. Za kabinou a nad zadní nápravou má tedy dostatek místa. Nový kloubový nakladač K-708PK7 vychází z vyráběné řady K-700, takže využívá stejnou koncepci, avšak „obráceně“. Místo nad nápravou bylo využito k osazení čelního nakladače a kabina byla otočena.

K-708PK7 je určen pro vykládku a nakládku sypkých a pevných materiálů či k zemním pracím. Nakladač lze efektivně využít při výstavbě a údržbě všech typů silnic, v lomech, ve skladech, v zemědělství a při rekultivaci půdy. V novém modelu se zlepšily všechny hlavní technické parametry. Zvláštní pozornost při vývoji byla věnována komfortu. Výrobce uvádí, že se produktivita nakladače zvýšila o 50 % oproti předchůdci.

Nakladač pohání moderní šestiválcový motor YaMZ-536.45 ruské výroby, který poskytne výkon 240 koní a slibuje nižší spotřebu paliva. Motor je spřažen s převodovkou Advance 4WG180 s elektrohydraulickým ovládáním, která nabízí čtyři převody vpřed a tři vzad.

Konstrukce K-708PK7
Konstrukce K-708PK7

Kabina je modernější, již v základu nabídne klimatizaci a ovládání ramene a lžíce joystickem. Možné je nyní použít lžíci o větším objemu (nosnost při lehkých materiálech činí 7 000 kg). Provozní hmotnost stroje činí 20 500 kg.

V prodeji je již také variant K-708UDM s navýšeným výkonem motoru (300 koní) – tzv. Univerzální silniční stroj, což je podle výrobce unikátní kombinace čelního nakladače a buldozeru.

Jak jste si asi všimli, stroje jsou žluté – ty jsou určeny pro stavební trh, červené traktory zase pro zemědělství. Dodnes Kirovets vyrobil 480 000 traktorů, které dodává prakticky pro celý svět včetně České a Slovenské republiky.

Přečtěte si také

Autor: Milan Jedlička
Foto: Kirovets

Tématické tagy

Nové

Zetor 6911 v chatrném stavu kompletně rozebral a zrenovoval. Výsledek je nádherný

Zveřejněno 19.5. Traktor Zetor 6911 spadal do tzv. třetí modernizace. V této modernizaci byla u pozdějších modelů novinkou mechanicky pružinou odpružená sedačka. Traktory také měly pro snazší řazení převodových stupňů převodovku vybavenou zařízením pro přibrzďování… jít na článek

Američan vyrobil plně elektrický traktor, který slibuje mnohé. Od roku 2020 s ním chce dobýt celý svět

Zveřejněno 18.5. Americký výrobce Solectrac, jehož zakladatel má prý téměř třicetileté znalosti v oblasti elektrifikace, vyvinul a vyrobil plně elektrický traktor, se kterým chce od roku 2020 dobýt celý svět. Již nyní je v prodeji v Americe. Podívejte se, jakých… jít na článek

6215 TTV Warrior: Limitovaná edice míří do kompaktní třídy traktorů

Zveřejněno 15.5. Již v roce 2017 představil německý výrobce traktorů Deutz-Fahr dva modely traktorů ve speciálním černém lakování - 9340 TTV a 7250 TTV Warrior. Vzhledem k vysoké poptávce je nyní k dispozici limitovaná edice kompaktního modelu 6215 TTV Warrior s… jít na článek