Víceúčelové rotační plečky GST BIOSTAR. Nástroj na celoplošnou mechanickou kultivaci
Dnes je 4.3. – svátek slaví Stela

Sklízeč ROPA euro Tiger V8-4

Aktualizováno: 3. 12. 2016

ROPA euro Tiger V8-4 je známý po celém světě jako nejsilnější sklízeč cukrovky ve své třídě.

ROPA

Technika v dokonalosti

Přenos výkonu v 440 kW / 598 k silném (Mercedes Benz V8 - s SCR katalyzátorem a Ad- Blue) euro-Tigeru V8-4 je nyní ještě efektivnější při současném snížení spotřeby paliva a vyšší tažné síle. S objemem zásobníku kolem 40 m³ může pracovat efektivně a flexibilně jak na krátkých, tak obzvlášť i na dlouhých polích.

Dokonalá symbióza automatického plnění zásobníku a hydraulické regulace zatížení náprav (s integrovaným odpružením) umožňuje za všech podmínek vyorávání optimální trakci při nejlepším rozložení hmotnosti a stejně tak vynikající ovladatelnost. Intenzivní ochranu půdy umožňují nové pneumatiky 800/70 R32 Ultraflex/CHO, pro které je nutný tlak v pneumatikách pouze 1,4 bary i při zcela zaplněném zásobníku. Půda se neutužuje, zároveň se zlepšila schopnost odpružení a tím se zlepšil i jízdní komfort.

S cepovým ořezávačem ROPA Allround Vás nic nepřekvapí. Volitelně je rozdrcený chrást uložen mezi řádky nebo prostřednictvím šneku/talíře plošně rozhozen do boku. Změna se provádí stisknutím tlačítka pohodlně z kabiny. Pro sklizeň i řepného chrástu (bioplynové stanice nebo krmení mléčného skotu) je možné na přání namontovat nakládací dopravník chrástu.

U cepového ořezávače s odmetáním chrástu vrhají ometací kladívka chrást na šnek, který ho předává na odmetací talíř. Odmetací talíř rozmetá rozdrcený chrást doleva na vyoranou plochu. Tato varianta cepového ořezávače se doporučuje hlavně do podmínek se zvýšeným výskytem plevelů.

ROPA Micro-Topper – maximální příjem bez dalšího úsilí

ROPA Micro-Topper je praktické řešení, které přispívá pozitivně stejnou měrou na požadavky pěstitelů, službařů i cukrovarů! S Micro-Topperem od ROPY se dá sklízet celá řepa s hlavou, nicméně bez listí.

Cepový ořezávač je od nynějška s nízkými otáčkami veden vždy tak vysoko, že na každé řepě ještě zůstávají řapíky. Tím se zvyšuje životnost kladívek (menší kontakt se zemí a kamením) a zároveň se snižuje spotřeba paliva.

Hřeben Micro-Topperu nahmatává každou řepu samostatně, u větší řepy se seřez zvětšuje, takže se odřeže větší část, u menší se seřez přiměřeně zmenšuje – nic se neztratí, žádná řepa není seříznutá příliš nízko, a kvalita je lepší než doposud.

Tloušťku skrojku lze pohodlně nastavit z kabiny. Volitelně je možné více seřezávat nebo holit pouze listí (Microtopping).

Neucpávající se PR-vyorávač s hydraulickým jištěním proti kamenům

Vyorávací agregát PRh je vybaven protiběžnými vibračními radličkami a zcela bezúdržbovým jištěním proti kamenům. S pevnou roztečí řádků se dodávají vyorávací agregáty se 6-i, 8-i nebo 9-i řádky. 6-i řádkový variabilní agregát je k dostání s roztečí 45 cm a 50 cm.

900 mm velká hmatací kola garantují ve spojení s inteligentním tříbodovým zavěšením přesné hloubkové vedení radlic. Minimalizované náklady na údržbu díky seřizovatelným kuželíkovým ložiskům v převodovkách a pohonu vibrací.

  • Novější vznětový motor Mercedes V8 s točivým momentem 2800 Nm
  • Novější pohon pojezdu se zvýšeným výkonem čerpadla o 12 % a o 5 % vyšší tažnou silou
  • Inteligentní tříbodové zavěšení s integrovaným měřícím systémem pro ještě přesnější vedení hloubky vyorávacích radlic
  • Větší přední pneumatiky – pouze 1,4 bary při plném zásobníku
  • Vylepšené uložení kabiny
  • Plynule nastavitelná rychlost podélného a příčného dopravníku
  • Nové vyorávací radličky se 6-ti násobnou možností nastavení
  • Prodloužený vyprazdňovací dopravník ve standardu
Zásobník pojme 40 m³ řepy – flexibilní nasazení a trvalá ochrana půdyEuro-Tiger V8-4 nabízí kapacitu zásobníku větší než 40 m3. Rozhrnovací šnek v zásobníku dopravuje řepu nejprve dozadu. Tak je hmotnost řepy, které odpovídá velikost pneumatik, rovnoměrně rozložena na obě zadní nápravy. Do té doby zatížení přední nápravy zůstává konstantně nízké.Jakmile je zásobník plný (cca 80 % objemu), přepne se směr otáčení rozhrnovacího šneku, který je ovládán ultrazvukovým senzorem, a ten začne plnit přední část zásobníku.Stav naplnění zásobníku je zobrazen na barevném terminálu. Toto je cenná podpora pro rozhodování řidiče, jelikož při stavu zaplnění < 50 % je při otočení okamžitě jasné, že při zpáteční cestě vystačí objem zásobníku až na souvrať. Nyní plynule hydraulicky poháněné podélné a příčné dopravníky jsou vybaveny řetězy s pevným čepem a lištami z pružinové oceli. Vysoce kvalitní materiály zvyšují životnost hřeblových dopravníků a zvyšují účinnost stroje.Vyprázdnění objemu 40 m3 za méně než 1 minutuDíky prodlouženému vyprazdňovacímu dopravníku je vyprázdněn objem zásobníku okolo 40 m³ za méně než jednu minutu. Rychlost vyprázdnění se reguluje plynule.Díky tomu je možné překládat bez problémů i za jízdy na vedle jedoucí přepravní prostředek. Prodlouženým dopravníkem se dají přesně ukládat i krechty o šířce 10 m.Pro jednodušší překládání, případně vykládání, mohou být uloženy dvě rozdílné výšky vyprazdňovacího dopravníku.Profesionální stroj extratřídy
  • Vynikající provozní spolehlivost – robustní konstrukce
  • Větší objem zásobníku – vysoké denní výkony
  • Trvanlivý s extrémně stabilní hodnotou
  • Sklizeň plného výnosu
  • Nižší spotřeba paliva
  • Praktický a inovační
  • Menší opotřebení
Technická data: ROPA euro Tiger V8-4Motor:Nový vznětový motor Mercedes Benz V8 OM502LA s max. kroutícím momentem 2800 Nm, úroveň emisí 97/68/EG 3B (s SCR katalyzátorem a AdBlue), 440 kW (598 k), otáčky při vyorávání 1.250 min-1 (automotivně do max 1.650 min-1), ukazatel spotřeby paliva l/ha a l/h na terminálu. Objem palivové nádrže: 1380 l, AdBlue 120 l, samostaná přípojka pro plnění z cisterny.Pohon pojezdu:Plynulý hydrostatický pohon pomocí řaditelné dvoustupňové převodovky a spínáním pohonu všech kol. 1. stupeň 0 - 13,5 km/h, 2. stupeň 0 - 20 km/h, nebo 0 - 25 km/h (na přání), 3 mechanicky poháněné osy s uzávěrkami diferenciálů, automatická regulace zatížení 3. osy, zamykatelná podpěra kyvné osy pro první nápravu, automotivní pojezd a vyorávání, regulace přetížení, tlakové jištění.Kabina:Nové uložení kabiny, zvukotěsné a tónované prosklení kolem dokola s nízkou pohledovou hranou, systém topení a ventilace (automatická klimatizace), ovládací konzole s barevným terminálem, ovládání joystikem, autopilot, tempomat, sledování motoru a diagnostika stroje je plně integrovaná do terminálu, vzduchem odpružená komfortní sedačka Grammer, rádio s MP3 přehrávačem a audiosystémem, držák telefonu, celoplošný přední stěrač, 2 LED vnitřní světla, video monitor se zpětnou kamerou ve standardní výbavě, výpočet výnosů pomocí ultrazvukových senzorů, které měří stav zaplnění zásobníku.Cepový ořezávač:
  • PISh s integrálním ořezávačem s ukládáním chrástu mezi řádky řepy
  • PBWSh s odhozem chrástu vlevo a 2 vodícími koly pro 6-i řádkový, s roztečí řádků 45 cm a/nebo 50 cm
  • PBSOh se 4 vodícími koly, pro 6-i řádkový s roztečí řádků 45 cm
  • PASh – cepový ořezávač ROPA Allround pro 6-i řádkový, s roztečí řádků 45 cm a/nebo 50 cm
Rozměry:
  • Délka: 14,95 m
  • Výška: 4,00 m (přepravní poloha)
  • Šířka: 3,00 m (6-i řádkový s roztečí řádků 45 cm)
  • Šířka: 3,30 m (6- i řádkový s roztečí řádků 50 cm a 45-50 cm variabilní)
Vyorávací agregát:PR-vyorávací agregát, poháněný hydraulicky 6-i řádkový s roztečí řádků 45 cm nebo 50 cm, na přání PRh-V 45-50 cm variabilní PR-XL: 6-i řádkový s roztečí řádků 30 palců 8-i řádkový s roztečí řádků 45 cm, 50 cm nebo 22 palců, 9-i řádkový s roztečí řádků 45 cm, 50 cm nebo 20 palců.Čištění:Rozteč příček 50 mm nebo 60 mm, 1. čistící hvězdice o průměru 1.700 mm, 2. a 3. čistící hvězdice o průměru 1.500 mm, Elevátor široký 900 mm.Elektrika/Elektronika:Napájení 24 V, 2 alternátory každý po 100 A, 32 Super-Beam pracovních světlometů každý po 70 W, 2 zásuvky 12 V pro telefon a vysílačku atd., CAN-Bus počítačový systém s integrovanou diagnostikou všech připojených komponentů do terminálu, update software možný pomocí USB rozhraní.Standardní výbava:Centrální mazání, vyhodnocení zakázek v terminálu, vč. měření spotřeby paliva, automatická klimatizace, zadní nárazník se 2 integrovanými úložnými prostory (ne u PR-XL).Výbava na přání:Vidiové radličky, verze 25 km/h, kamera čistících hvězdic, kamera vyprazdňovacího dopravníku, 2. LCD barevný monitor, spínání rychloběhu vibrací radliček, pružná pera čistících hvězdic 1-3, odmetač na 2. čistící hvězdici, odmetací talíř do kamenitých podmínek, 4. osa (povinná pro SRN), xenonové světlomety, tiskárna, export dat přes USB, import a export dat se zpracováním zakázek přes USB, GIS rozhraní, GPS senzor pojezdové rychlosti, výbava pro nakládku chrástu (pouze cepový ořezávač se šnekem), dodatečné hydraulické čerpadlo 45 cm3 pro přídavné pohony, biohydraulický olej, spínač rezervy paliva, přepravní vozík se vzduchovými brzdami pro vyorávací agregáty PR-XL a hydraulická rychlospojka, výbava na čekanku.Další:
  • Pneumatiky: 1. osa 800/70 R 32
  • Pneumatiky: 2. osa 1050/50 R 32
  • Pneumatiky: 3. osa 1000/50 R 25
  • Objem zásobníku: cca 40 m3
  • Překládací výška / vyprazdňovací výška: do 4,00 m

Autor: Ropa
Foto: Ropa