50 let Kubota v Evropě. Akční nabídka modelů řad M5 a M5N.
Dnes je 14.12. – svátek slaví Lýdie

Steyr rozvíjí koncepční studii Steyr Konzept, zveřejnil podrobnosti k hybridnímu pohonu

Zveřejněno: 6. 4. 2022

Steyr představil nejnovější verzi své koncepční studie Konzept, která byla poprvé prezentována na veletrhu Agritechnica 2019. Steyr nyní zveřejnil podrobnosti týkající se hybridního pohonu.

Koncepční studie Steyr se do sériové výroby nedostane.

Christian Huber, viceprezident pro globální produktový management traktorů Steyr, na tiskové konferenci uvedl, že Hybrid Drivetrain Konzept byl vytvořen na základě poznatků o hybridním pohonu vznětového a elektrického motoru získaných po vývoji traktoru Steyr Konzept.

„V detailech Hybrid Drivetrain Konzept navazuje na myšlenkovou linii traktoru Steyr Konzept. Ukazuje, kam směřujeme, zejména pokud jde o převodovky a funkce, které si v budoucnu mohou najít cestu do traktorů,“ uvedl Huber.

Hlavní pozornost výzkumu byla zaměřena na výhody elektrických pohonných systémů s potenciálem pohánět lehký traktor Steyr s vysokým výkonem, který přináší výhody v oblasti spotřeby paliva. Tyto výhody znamenají také novou úroveň jízdních zážitků a výkonnosti.

Steyr rozvíjí koncepční studii Steyr Konzept, zveřejnil podrobnosti k hybridnímu pohonu.
Steyr rozvíjí koncepční studii Steyr Konzept, zveřejnil podrobnosti k hybridnímu pohonu.

Stejně jako u každého jiného vozidla, i u traktoru je při jízdě po silnici nutné snížit rychlost, když se blíží například ke kruhovému objezdu nebo křižovatce. Klíčem k efektivní jízdě po silnici je, jak rychle dokáže vozidlo obnovit rychlost při výjezdu z kruhového objezdu nebo křižovatky. Systém elektropohonu vyvíjený firmou Steyr usnadňuje návrat k nejvyšší cestovní rychlosti. Cestovní rychlosti lze díky systému dosáhnout rychleji než s konvenční převodovkou. Traktor Steyr Konzept se speciálním systémem je také mnohem účinnější při udržování co největší části maximální cestovní rychlosti při jízdě do kopce. Je to dáno především použitím technologie, která umožňuje zvýšit výkon traktoru při větší potřebě, což zajišťuje až o 25 % rychlejší zrychlení. Totéž platí i při práci na poli s nářadím.

Mezi další výhody vývoje elektropohonu patří snížení poloměru otáčení. Elektrický pohon umožňuje zvýšit rychlost přední nápravy při zatáčení, čímž vzniká aktivní efekt zatáčení, který je výhodný zejména při zatáčení na souvratích. V porovnání s konvenčním traktorem stejného rozvoru osazeným stejnými pneumatikami se poloměr zatáčení sníží přibližně o 1,5 metru.

Steyr rozvíjí koncepční studii Steyr Konzept, zveřejnil podrobnosti k hybridnímu pohonu.
Steyr rozvíjí koncepční studii Steyr Konzept, zveřejnil podrobnosti k hybridnímu pohonu.

Hybrid Steyr Konzept je také schopen přenášet výkon na nářadí prostřednictvím vysokonapěťových zásuvek vpředu a vzadu. Přenos elektrické energie na kola připojeného nářadí (například pluh) může pomoci kombinaci traktoru a nářadí jako celku získat dodatečnou trakci a potenciálně umožnit použití většího nářadí, než by jinak bylo možné při dané velikosti traktoru. To přináší výhody i v oblasti pracovní rychlosti, a navíc je možné využít elektrickou energii pro požadavky připojeného nářadí, jako jsou elektropohony u secích strojů, rozmetadel hnojiv nebo tažených postřikovačů.

Prostřednictvím elektropohonu a dalších systémů lze i podle potřeby směrovat točivý moment na přední nebo zadní nápravu a umožnit oběma nápravám pracovat optimálně. Steyr do konceptu také integroval unikátní brzdový retardér, který traktoru s tímto pohonem umožňuje udržovat konstantní rychlost při jízdě z kopce. Brzdový retardér v kombinaci s brzdou S-Brake totiž dokáže výrazně snížit potřebu brzdění. Mezi výhody patří menší opotřebení brzd a vyšší bezpečnost.

Hybrid Steyr Konzept bude prezentován na nejrůznějších výstavách. Koncepční studie se do výroby nedostane. Některé koncepční myšlenky se ale mohou někdy v budoucnu objevit na výrobcích firmy Steyr.