Dnes je 21.7. – svátek slaví Vítězslav

Na nové generaci traktorů Fendt 900 se usilovně pracuje. Kdy se jí dočkáme?

Zveřejněno: 25. 12. 2018

Současné generaci modelové řady traktorů Fendt 900 Vario se pravděpodobně blíží konec. Fendt však podle uniklých fotografií už několik let usilovně testuje zcela novou generaci traktorů, která by se měla inspirovat vlajkovou řadou Fendt 1000 Vario.

Nejnovější fotografie prototypu.

Již pár let jsme svědky vývoje nové generace traktorů Fendt. Nejspíše se má jednat o novou řadu traktorů 900 Vario. V diskusích na specializovaných webech se ale zřídka objevují názory, že se má jednat o méně výkonnou modelovou řadu 800 Vario. Nicméně, zahraniční média se přiklání spíše k řadě 900 Vario, a to z důvodů rozměrů a rozvoru. Fendt ale může překvapit a představit obě nové řady současně.

Už od prvopočátku se sociálními sítěmi šíří fotografie prototypů, které nemají žádnou těžkou kamufláž. Vyfocené prototypy používají design z vyšší modelové řady 1000 Vario, představené v roce 2014. Všechny nynější modelové řady traktorů Fendt mají stejný či obdobný design, takže se zdá, že všechny nové traktory do několika let podědí design modelové řady 1000 Vario. Důkazem mohou být nedávno představené pásové traktory řady 900 MT či malý elektrický traktor e100.

Z designu prototypů je patrné, že se inspirují u nejvýkonnějších traktorů řady 1000 Vario. Zda nová modelová řada Fendt 800/900 Vario bude disponovat i inovativními technologiemi, které přinesla řada 1000 Vario, zatím není známo. Traktory 1000 Vario totiž přinesly novou konstrukci hnacího ústrojí, umožňujícího ideální rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Hnací jednotka je založena na hydraulickém čerpadle a dvou hydromotorech. První hydromotor přenáší v rychlosti 0 km/h na 60 km/h točivý moment na zadní nápravu, k čemuž využívá hydrostaticko-mechanické rozdělování výkonu. Druhý hydromotor se stará o přední nápravu. I její pohon je součástí hydrostaticko-mechanického rozdělování výkonu prostřednictvím zpětné vazby na zadní nápravu, podloží, případně inteligentně řízené spojky pohonu všech kol. Dalším novým systémem byl Grip Assistant, který doporučí správné dotížení traktoru a optimální tlak v pneumatikách.

Prototypy na fotografiích mají i kabinu z řady 1000 Vario, která nabízí více prostoru a komfortu, přepracované osvětlení a více úložných prostorů včetně držáků na nápoje. Sklopné sedadlo spolujezdce může posloužit jako pracovní stolek.

Podle neoficiálních informací bude nová řada 800/900 Vario osazena motorem MAN, jako traktory řady 1000 Vario.

Prototypy nové řady 800/900 Vario byly letos viděny při testování na poli a při jízdách kolem výrobního závodu ve městě Marktoberdorf. Vzhledem k tomu, že se v roce 2019 plánují dva velké mezinárodní veletrhy SIMA (únor) a Agritechnica (listopad), nejspíše se představí už na těchto veletrzích (nebo na jednom z nich) a sériová výroba by se měla rozjet až v roce 2020 nebo na přelomu roku 2020 a 2021.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Archiv

Tématické tagy

Nové

Horsch představuje novou generaci samojízdného postřikovače Leeb PT, jehož funkce lze ovládat přes mobil

Zveřejněno 19.7. Německý výrobce techniky na zpracování půdy, setí a ochranu rostlin, v rámci představení novinek pro následující rok, prezentoval novou generaci samojízdného postřikovače Leeb PT. K dispozici budou konkrétně dva modely Leeb PT 6.300 a Leeb PT 8.300. jít na článek

Bělorusové ve spolupráci s Němci vyrobili historicky nejvýkonnější traktor Belarus 5022, který odstartuje novou éru MTZ

Zveřejněno 19.7. Běloruský výrobní závod v Minsku, který produkuje legendární traktory MTZ, respektive Belarus, funguje už přes sedmdesát let. V rámci loňských oslav výročí, výrobce představil historicky svůj nejvýkonnější traktor standardní koncepce. Je jím MTZ… jít na článek

Carraro Agritalia uvádí na trh novou řadu speciálních traktorů Compact

Zveřejněno 18.7. Italský výrobce náprav a speciálních traktorů Carraro uvádí na trh nové traktory řady Compact o výkonu 45, 50 a 55 kW. Traktory jsou k dispozici ve verzi V o šířce 1005 až 1340 mm a verzi VLB o šířce 1360 až 1460 mm. jít na článek