Dnes je 18.8. – svátek slaví Helena

Nový motor JCB míří o stupeň výš

Zveřejněno: 7. 5. 2018

JCB Power Systems na Conexpo 2017 představil nový motor. Motor již vyhovuje emisní normě V, která bude platná od 1. ledna 2019.

Teprve před 12 lety vyrobilo JCB svůj první motor. Dnes už má na kontě 400 000 vyrobených vysoce výkonných vznětových motorů a jejich vývoj pokračuje rychlým tempem dál.

Nová emisní norma 5 (V) vstoupí v platnost od 1. ledna 2019 pro motory o výkonu nižší než 76 koní (56 kW). Pro motory o výkonu mezi 76 a 175 koňských sil bude nová emisní norma platit až 1. ledna 2020. JCB zahajuje výrobu čtyřválcového motoru DieselMax ve verzi o objemu 3 litry s názvem JCB 430. Doplní tak řadu motorů s objemem 4,4 l a 7,2 l. Malý třílitrový motor o výkonu 75 koní bude především určen pro malé teleskopické manipulátory.

Pro splnění emisních standardů používá společnost JCB kombinaci technologií, jako je katalyzátor (DOC), integrovaný filtr pevných částic (DPF) a selektivní katalytickou redukci (SCR). Tento malý motor JCB nebude vyžadovat přidání AdBlue, což je velké + pro farmy, které nechtějí motory s tímto aditivem.

Tento třílitrový dieselový motor JCB430 je úspornější o 8 % a o 30 % lehčí, než motor JCB o objemu 4,4 litru.

Autor: Milan Jedlička
Foto: JCB

Tématické tagy

Nové

Na Agronomic Design 2018 zazněly reálné zkušenosti se sklízecími mlátičkami Axial-Flow

Zveřejněno 16.8. V rámci akce Agronomic Design 2018, pod režií společnosti AGRI CS a.s., došlo na dvou stanovištích k prezentaci předností a technických řešení sklízecích mlátiček Case IH Axial-Flow a obilných lišt. jít na článek

Kvalita sklizně a míra ztrát u axiální sklízecí mlátičky Case IH

Zveřejněno 15.8. Letošní ročník Agronomic Design 2018, jehož pořadatelem byla společnost AGRI CS a.s., se uskutečnil u obce Lány ve Středočeském kraji. Na programu bylo řešení ztrát a čistoty zrna u sklízecích mlátiček, představení pásových lišt MacDon a technologie… jít na článek

Metsjö uvádí na trh zcela uzavřený přepravník. Co bude vozit?

Zveřejněno 14.8. Metsjö uvádí na trh devět metrů dlouhý přepravník TP3 BOX, který je zcela uzavřený. Hydraulicky se otevírá pouze postranní bočnice. jít na článek