Pod pojmem terénní čtyřkolka si většina lidí stále představí klasický stroj se sedadlem (nebo dvěma) a maximálně zadním nosičem. Taková čtyřkolka postačí pro převoz osob a menšího nákladu. Pokud je však potřeba přepravit něco většího, často je nutné připojit vozík – a to není vždy možné nebo praktické. Právě proto získávají na popularitě tzv. UTV, tedy nákladní terénní čtyřkolky. Tyto stroje jsou standardně vybaveny dvěma sedadly a kabinou, v zadní části mají korbu pro přepravu nákladu. „Útévéčko“ tak snadno převeze dvojici montérů s nářadím a materiálem do těžko přístupného terénu, myslivce s úlovkem, lesníka s pilou a pořezaným dřevem, nebo zahradníka při kontrole parku. Samozřejmostí je široké využití i v komunálním sektoru. Hlavní výhody oproti pick-upům či terénním vozům? Nižší pořizovací i provozní náklady a kompaktní rozměry, díky nimž se dostanou i tam, kam běžné auto neprojede. „Cenově se Corvus pohybuje ve střední třídě nabídky na českém trhu. Nepodbízíme se cenou jako některá asijská produkce – není důvod. Za kvalitou strojů si stojíme. Na druhou stranu zákazník neplatí zbytečně statisíce jen za značku na kapotě,“ vysvětluje produktový specialista Jan Losa.
Nabídka AGROTEC Plus: Dva modely pro různé potřeby
V portfoliu AGROTEC Plus najdete dva modely značky Corvus, které se liší především pohonnou jednotkou: menší GX4s s benzínovým motorem a větší DX4 s motorem naftovým. GX4s měří pouhých 2,65 metru a uveze až 440 kg nákladu. Je poháněn čtyřdobým jednoválcovým zážehovým motorem o výkonu 31,4 kW, který spolu s automatickou převodovkou CVT přenáší výkon na všechna čtyři kola. Maximální rychlost činí 60 km/h. Díky svým rozměrům a užitečnému zatížení patří mezi nejobratnější a zároveň nejsilnější UTV na trhu – ideální pro pohyb v úzkých prostorách nebo tam, kde není potřeba větší stroj. Snadná je i údržba – nákladový box lze snadno vyjmout pro přístup k motoru, filtrům a řemenu CVT. Model GX4s nabízíme ve třech variantách:
- GX4s EPS: základní provedení se stříškou, síťovanými dveřmi, uzávěrkou zadního diferenciálu, 3bodovými bezpečnostními pásy, tažnou koulí nebo boxem na náklad.
- GX4s PRO EPS: navíc přední a zadní sklo se stěračem a vnitřní zpětné zrcátko.
- GX4s CAB: nejvyšší řada s plně uzavřenou kabinou a topením.
Corvus DX4 – nákladní vůz do každého terénu
Délka 3,41 metru, užitečné zatížení 720 kg a tažná kapacita až 907 kg. To jsou parametry většího modelu DX4. Je vybaven tříválcovým vznětovým motorem Yanmar o výkonu 18 kW a CVT převodovkou s pohonem všech kol. Ideální pro převoz větších nákladů do míst, kam se běžný pick-up nedostane. Údržba je opět snadná – pod přední kapotou jsou kapaliny, vzadu pod nákladovým prostorem pak motor a filtry. DX4 je dostupný ve třech verzích:
- BASE: základní varianta se zadní uzávěrkou diferenciálu, ochranou podvozku, nákladním boxem a nastavitelnými sedadly s pásy. Elektrický posilovač řízení lze objednat v balíčku BASE EPS.
- PRO EPS: navíc posilovač řízení, čelní i zadní sklo se stěrači a úložné prostory pod sedadly.
- DX4 CAB: navíc plnohodnotné dveře a vnitřní osvětlení. V rámci balíčku CAB Clima lze doplnit i systém HVAC (topení, větrání, klimatizace) – pro maximální komfort.
DEMO program včetně arény v Hustopečích
Vozítka Corvus jsou k dispozici v rámci našeho Demo programu, kde si je můžete vyzkoušet až na 10 dní. Připravena je také DEMO Aréna v Hustopečích. Více informací najdete na našich webových stránkách: Agrotec Plus