Dnes je 4.11. – svátek slaví Karel

BKT je připraveno obouvat elektrické zemědělské stroje

Zveřejněno: 8. 5. 2023

Přechod na elektrickou mobilitu je nezastavitelným trendem v každém segmentu. BKT nyní nabízí pneumatiky vhodné pro elektromobily využívající pokročilé technologie. Výrobky určené speciálně pro elektromobilitu nyní poznáme podle loga E-READY.

Logo E-READY mělo premiéru na veletrhu SIMA na pneumatice BKT AGRIMAXFACTOR.

Logo E-READY mělo premiéru na veletrhu SIMA na pneumatice AGRIMAXFACTOR (zcela nová řada 70 společnosti BKT určená pro traktory), v budoucnu se však rozšíří na všechny produkty této kategorie.

Specifikace BKT E-READY představuje průlom, začátek cesty k poskytování řešení vhodných pro elektromobilitu. Jejím cílem je také zdůraznit závazek společnosti BKT k udržitelnosti, což je cíl, k němuž musí směřovat výzkum a investice každého odpovědného podniku.

Jak se liší pneumatika určená pro elektromobil od konvenční pneumatiky?

Rozdílů je celá řada. Zkoušky a testy v terénu totiž ukázaly, že pro vybavení elektromobilu budou muset konstruktéři zohlednit různé faktory, které charakterizují elektromobilitu: hmotnost, konstrukci motoru, dojezd, hlučnost.

Elektromobily váží více, protože jejich baterie mohou přidávat až 30 % hmotnosti navíc, což skutečně ovlivňuje práci pneumatik. To vyžaduje větší odolnost pneumatiky proti namáhání, a tedy robustnější konstrukci, počínaje zesílenými pásy a pláštěm a konče odlišnou a specifickou konstrukcí bočnic a patek.

Nejenže jsou těžší, ale také se pohybují jinak než vozidla na zemní plyn nebo benzin: vozidlo okamžitě po sešlápnutí plynového pedálu dosáhne maximálního výkonu. To znamená, že změny zatížení mohou být rychlejší a intenzivnější než u běžných vozidel, což má následně vliv na opotřebení pneumatik.

Pokud je elektromobil navržen s ohledem na úsporu energie, měly by být pneumatiky navrženy také tak, aby neovlivňovaly spotřebu vozidla, jako je tomu v případě pneumatik s valivým odporem.

Pokud jsou pneumatiky na elektrickém vozidle nevhodné, mohou způsobit značné energetické ztráty, protože valivý odpor se může podílet až 20 % na spotřebě energie vozidla. Aby bylo možné upravit valivý odpor pneumatik pro elektrická vozidla, aniž by byly ohroženy ostatní výkonnostní vlastnosti, je nutné přizpůsobit směs běhounu, vzorek běhounu a také konkrétní strukturu bočnic. Nejvhodnější pneumatikou pro elektromobily bude tedy ta, která je méně energeticky náročná. Jinými slovy taková, jejíž pokročilá struktura nebude mít vliv na dojezd elektromobilu.

Trh poznal první pneumatiku BKT E-READY: AGRIMAXFACTOR. Pneumatika má vylepšený dezén pro lepší jízdní vlastnosti.
Trh poznal první pneumatiku BKT E-READY: AGRIMAXFACTOR. Pneumatika má vylepšený dezén pro lepší jízdní vlastnosti.

Hlučnost je také něco, co výrobci pneumatik zohledňují zejména u elektrických vozidel, jejichž pneumatiky by měly mít různé dezény a složení směsí, a to jak přírodních, tak syntetických. Na hlučnosti pneumatiky se významně podílí také její velikost.

Díky svému týmu specializovaných výzkumníků vyvinula společnost BKT prostřednictvím testů a prototypů ta nejlepší řešení pro trh elektromobilů. A tak trh poznal první pneumatiku BKT E-READY: AGRIMAXFACTOR. Pneumatika má vylepšený dezén pro lepší jízdní vlastnosti.