Iveco Traktor
Dnes je 25.1. – svátek slaví Miloš

Indové začnou vyrábět hybridní bezbateriový traktor za cenu klasické naftové verze

Zveřejněno: 9. 1. 2020

Nízké náklady na údržbu a provoz, bez spojky, převodovky a baterie – to vše slibuje indický hybridní traktor HAV, jehož výroba možná začne už letos. Výrobce Protexto Engineering Services chce, aby se dostal i na evropský trh.

Elektrický traktor HAV 50S1
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google News

Elektrifikace výkonných traktorů je sice možná, ale naráží na technické problémy – dlouhé nabíjení a zoufale nízká výdrž baterie na jedno nabití. Někteří výrobci tedy přichází s výkonnými hybridními traktory (zatím jako koncepty). Elektrifikace se tak v současnosti týká jen kompaktních traktorů a nakladačů. Řada výrobců volí i hybridní technologie. Například firma Carraro před lety představila hybridní traktor do sadů a vinic. Nyní se zdá, že mezi další výrobce hybridních traktorů se bude řadit i indická firma Protexto Engineering Services.

Stálé zvyšování nároků na pěstování zemědělských plodin v Indii je podle firmy důvodem, proč vyvinula vlastní hybridní traktor kompaktních rozměrů. Traktor je označován zkratkou HAV - hybrid agricultural vehicle. Traktor by měl být sériově vyráběn od letošního roku. Podrobnější informace firma nezveřejňuje, nicméně se ví, že traktor nebude mít žádnou baterii, spojku a převodovku. Měl by být také cenově dostupný. S výkonem 50 koní bude mít stejnou cenu, jako konvenční indický traktor.

K dispozici budou dva modely – 50S1 s dieselovým motorem Yanmar a elektromotory a model 50S2 s CNG motorem a elektromotory (CNG nádrže jsou umístěny mezi předními koly). Firma uvádí, že model 50S1 spotřebuje o 30 procent méně paliva a model 50S2 o 50 procent méně paliva než standardní traktor se spalovacím motorem. Traktory jsou z konstrukčního pohledu poměrně zajímavé. Elektrická energie putuje přímo do čtyř elektromotorů umístěných v kolech traktoru. Zajímavostí je, že traktory nemají žádné baterie. Hmotnost traktoru činí 1 465 kg.

Traktory disponují nezávislým zavěšením kol, které dovoluje libovolně regulovat světlou výšku. K dispozici je i nezávislý systém řízení točivého momentu všech kol. Traktor lze provozovat ve třech režimech jízdy – řiditelná přední náprava, řiditelné obě nápravy a krabí chod. Poloměr otáčení tak může činit jen 3,20 m (řiditelná přední náprava) nebo 2,50 m (řiditelné obě nápravy).

Při pohledu na jednoduché a oplastované pracoviště obsluhy zaujme loketní opěrka s dotykovou obrazovkou. Výrobce uvádí, že je traktor připraven i na budoucí autonomní provoz. Povšimnout si lze i absence vývodové hřídele – v zadní části se nachází pouze jedna velká zástrčka.

Cílem firmy je i dobýt evropský trh. Stále se však hledají prostory pro výrobu.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Protexto Engineering Services

Tématické tagy

Nové

Zetor začne vyvíjet traktor pro indický trh. Stovky sad traktorů dodá i do Ruska

Zveřejněno 24.1. Společnost Zetor Tractors a.s. dnes podepsala memorandum o spolupráci s VST Tillers Tractors Ltd., tradičním indickým výrobcem traktorů. Cílem spolupráce je vývoj nového traktoru určeného primárně pro indický trh. Obě firmy budou zároveň hledat… jít na článek

Brněnské zemědělské a lesnické veletrhy se zaměří na hospodaření v době klimatické změny

Zveřejněno 24.1. Od 31. března do 4. dubna proběhnou na výstavišti v Brně Mezinárodní veletrh zemědělské techniky TECHAGRO, Mezinárodní lesnický a myslivecký veletrh SILVA REGINA a Veletrh obnovitelných zdrojů energie v zemědělství a lesnictví BIOMASA. jít na článek

Sklizeň konopí ve velkém obstarává speciální „Konopný Býk“

Zveřejněno 24.1. Konopí je výnosnou plodinou, která však ke sklizni vyžaduje speciální techniku. Právě tři upravené traktory Claas Xerion 4000 společnosti Dun Agro, které se nazývají Hemp Bulls, obstarávají oddělenou sklizeň stonků, květů a vrchních listů v jedné… jít na článek