Při výrobě biopaliv obvykle vznikají jako vedlejší produkt vysoce kvalitní nosiče bílkovin, které se používají jako krmivo pro zvířata a nahrazují tak dovoz sóji ze zámoří. Využívání biopaliv tedy nemusí být nutně v rozporu s produkcí potravin.
John Deere, Technologické a propagační centrum Straubing a Technická univerzita v Kaiserslauternu vyvíjí v rámci projektu "Development and Field Test of an Exhaust Gas Stage 5 MultiFuel tractor (Must5-Trak)" motor MultiFuel. Tento vývoj byl financován německým Spolkovým ministerstvem pro výživu a zemědělství a podporován Fachagentur Nachwachsende Rohstoffe (agenturou pro obnovitelné zdroje).
Různé senzory standardního spalovacího motoru a systému pro zpracování výfukových plynů poskytují data pro matematicko-fyzikální model a umělé inteligenci, která rozpoznává různé palivové směsi. Na základě toho elektronická řídicí jednotka motoru zvolí vhodné softwarové nastavení pro optimální provoz motoru a pro splnění emisní normy EU Stage V/US Tier 4.
Toto řešení umožní zemědělským a lesnickým provozům snížit emise CO2 a reagovat na kolísání cen nebo proměnlivou dostupnost na trhu s palivy. Emisní předpisy EU Stage V lze splnit při použití všech kombinací paliv. To umožňuje zemědělcům využívat vysoký podíl obnovitelných paliv šetrných ke klimatu a zvyšuje odolnost prvovýroby potravin díky vysoké míře nezávislosti na používání fosilní nafty.