50 let Kubota v Evropě. Akční nabídka modelů řad M5 a M5N.
Dnes je 14.12. – svátek slaví Lýdie

Mitas AirCell zásadně zrychluje huštění pneumatik

Aktualizováno: 1. 12. 2016

Mitas AirCell je unikátní vnitřní duše vyztužená textilním kordem, která je spolu s přepouštěcím mechanismem součástí systému umožňujícího zvýšit tlak ve velké, zemědělské pneumatice o 1 bar přibližně za půl minuty (z 0,8 bar na 1,8 bar). To je více než 10krát rychleji než při současném způsobu huštění pneumatik.

Mitas

Mitas AirCell je umístěn na ráfku uvnitř pláště a zabírá asi 30 % objemu pneumatiky. Je navržen pro plášť Mitas 710/75 R42 SFT a Mitas plánuje rozšířit využití AirCell i na další rozměry. AirCell je konstantně nahuštěný až na 8 barů a řidič traktoru může rychle zvýšit huštění zemědělské pneumatiky tím, že přepustí tlak z této vnitřní duše. Tím dosáhne změny huštění během několika málo vteřin. Mitas AirCell bude dostupný pro Fendt 900 Vario s plášti Mitas 710/75 R42 SFT, a to od listopadu 2016. Tento unikátní systém je na trhu nabízen pod označením VarioGrip Pro a Mitas za něj společně s partnerem Fendt obdržel zlatou medaili Agritechnica 2015.

Mitas AirCell byl vyvinut za účelem omezení čekací doby při huštění pneumatiky a snížení nákladů na pohonné hmoty. Pomáhá také prodloužit životnost pneumatik a zlepšuje ovládání stroje při transportu na silnici. Cílem společnosti Mitas je uvádět na trh inovace s jednoznačným přínosem pro koncové uživatele,“ uvedl Hans-Ulrich Klose, ředitel útvaru automobilního inženýrství společnosti Mitas. „Díky Mitas AirCell mohou zemědělci téměř okamžitě změnit tlak v pneumatice, když musí z práce na poli přejít do silničního provozu, kde potřebují vyšší huštění kvůli nižší spotřebě paliva a opotřebení plášťů. Tlak mohou opět rychle snížit, když se vrátí k práci na poli,“ dodal Hans-Ulrich Klose.

Důležitou vlastností Mitas AirCell je fakt, že umožňuje jak okamžité zvýšení, tak rychlé snížení tlaku v pneumatice. Snížení tlaku trvá kratší dobu proto, že objem pneumatiky je díky vnitřní duši o 30 % menší. AirCell není v kontaktu s vnějším pláštěm, a tak zde nevzniká nežádoucí tření a zahřívání. Mitas AirCell, který je vyroben z odolného a vysoce pevného materiálu, je tvarově stálý i pří vysokém huštění, a tudíž objem vnější pneumatiky není závislý na huštění AirCell. Vývoj technologicky náročných materiálů a samotná konstrukce vnitřní duše AirCell byly klíčové pro celkový úspěch systému VarioGrip Pro, na kterém Mitas a Fendt začaly pracovat před několika lety.

Mitas AirCell lze namontovat na standardní traktorové ráfky za použití běžných nástrojů. Mitas AirCell bude dostupný nejprve na pneumatikách Mitas 710/75 R42 SFT a později také Mitas 710/70 R42 SFT. Další rozměry budou následovat. Mitas vyrábí AirCell v České republice.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Mitas