Dnes je 9.12. – svátek slaví Vratislav

Německý úpravce vylepšil otočnou kabinu u traktoru a poprvé přestavěl Iveco na zemědělský tahač

Zveřejněno: 7. 11. 2019

Paul Nutzfahrzeuge GmbH na největším světovém veletrhu zemědělské techniky vystaví dvě vozidla. Důraz je opět kladen na nákladní vozidlo Agro Mover, které bude v budoucnu k dispozici ve dvou variantách „Transport“ a „Work“. Nebude chybět ani traktor s upravenou otočnou kabinou Deutz-Fahr 9340 TTV Warrior.

Otočná kabina u traktoru Deutz-Fahr 9340 TTV Warrior se letos dočkala vylepšení.

Vozidla Agro Mover budou k dispozici ve dvou variantách: „Transport“ a „Work“. Agro Mover vyvinutý Paulem Nutzfahrzeugeem byl po mnoho let velmi úspěšným konceptem jak na farmách, tak u podniků služeb. Agro Mover vždy představuje vysoce výkonný nákladní vůz či tahač od různých výrobců, který prošel úpravou v dílnách společnosti Paul Nutzfahrzeuge.

Agro Mover „Transport“ s pohonem všech kol a automatickou převodovkou se primárně specializuje na zemědělské dopravní operace. Vozidlo je určeno pro přepravu velkých objemů v rychlosti až do 80 km/h (v některých státech i po dálnici). Tahač je samozřejmě upraven tak, aby se mohl efektivně a šetrně pohybovat v terénu, jako je pole či louka. Díky vhodnému vybavení je možné zemědělský tahač využít ve spojení se všemi běžnými zemědělskými přívěsy a návěsy.

Na veletrhu Agritechnica bude model Agro Mover „Transport“ prezentovat tahač Iveco Trakker 4x4. Paul Nutzfahrzeuge nyní poprvé upravil vozidlo z řady Trakker od firmy Iveco na zemědělský tahač. Doposud se specializoval převážně na úpravy vozidel Mercedes-Benz. Iveco Trakker AD 400 4x4 má rozvor 3800 mm, automatickou 12stupňovou převodovku Eurotronic (ZF AS-Tronic) a výkonný dieselový motor Iveco Cursor 13 s výkonem 331 kW (450 k). Díky kompaktním rozměrům 6500 mm na délku a kolem 3600 mm na výšku zvládne, verze Agro Mover „Transport“ manévrovat ve stísněných prostorech a jezdit přes nízké brány do bioplynových stanic. Zadní část tahače je optimalizována tak, aby byl tahač schopen agregovat zemědělské návěsy. Rovněž je vybaven traktorovým závěsem (spolu s např. Scharmüller K 80) pro agregaci zemědělského nářadí. Tahač je obut do pneumatik Alliance o rozměrech 445/65 R 22,5 na přední nápravě a 600/50 R 22,5 na zadní nápravě.

Lépe vybaveným a navrženým pro skutečné zemědělské celoroční všestranné využití je tahač ve verzi „Work“ s pohonem všech kol. Tahač vyhovuje nejvyšším nárokům a je též schopen se pohybovat rychlostí až 80 km/h. Kombinuje zemědělský traktor s nákladním vozidlem. Disponuje manuální převodovkou, mechanickým zadním vývodovým hřídel a ISOBUS ovládacím terminálem. Vystavena bude verze Agro Mover „Work“ s manuální převodovkou (16 stupňů vpřed a 2 vzad) a zadním vývodovým hřídelem. Jedná se o upravený Mercedes-Benz Arocs 2051 AS 4x4 s 12,8litrovým motorem o výkonu 375 kW (510 koní). Tahač bude obut do pneumatik o velikosti 445/65 R 22.5 na přední nápravě a 600/50 R 22 na zadní nápravě. Tahač může být vybaven čelní deskou pro agregaci například sněžných pluhů.

Obě verze po úpravě Paulem Nutzfahrzeugeem disponují zemědělskými pneumatikami a lepším hydraulickým systémem. Integrovat je také možné systém pro kontrolu tlaku v pneumatikách. K dispozici je také naváděcí systém založený na GPS, který lze na přání doplnit plně automatickým systémem řízení. Tím je otevřena cesta pro „autonomní řízení“ s přesným naváděním na velkých polích.

Už na minulém ročníku veletrhu Agritechnica firma Paul Nutzfahrzeuge představila speciálně upravený traktor Deutz-Fahr s otočnou kabinou. Nyní bude vystavena jeho vylepšená verze. Prezentován bude výkonný traktor Deutz-Fahr 9340 TTV v luxusní verzi Warrior s otočnou kabinou, která se zvedá a otáčí ve směru hodinových ručiček v rozsahu 200 stupňů. Takto upravená kabina je vhodná při provozu například štěpkovačů, obsluha má perfektní výhled. Traktor vystavený na Agritechnice 2019 bude mít nový hydraulický motor s integrovanou více kotoučovou brzdou. Kabina díky němu bude vždy bezpečně zajištěna v jakékoli pracovní poloze a také v jízdní poloze. Kabina vždy zůstane bezpečně v poloze definované řidičem. Podvozek traktoru zůstává nezměněn.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Paul Nutzfahrzeuge