Skladové vozy Ford Trucks
Dnes je 10.12. – svátek slaví Julie

Vylepšený „Kanec“ - překládací zásobník pro nonstop vyorávání

Zveřejněno: 18. 9. 2018

Na akci Potato Europe představil německý výrobce Ropa první vylepšený sklízeč brambor - Keiler 2L s překládacím zásobníkem, který využívá ověřené konstrukční prvky z modelů Keiler 2. Standardně je nově k dispozici například měření výnosů.

Ropa Keiler 2 s překládacím zásobníkem pro nonstop vyorávání

Hlavní charakteristikou dvouřádkového sklízeče Keiler 2L je zásobník, který pojme 5,5 tun. Zásobník je vybaven řadou senzorů, které automaticky ovládají vykládací rameno tak, aby byla za každých okolností zajištěna nízká výška vykládky (aby brambory nepadaly z vysoké výšky do návěsu). K četným detailním řešením patří volitelně hydraulicky poháněná kotoučová krojidla vlevo a vpravo, velmi přesná regulace tlaku na hrůbek, automatika prosévacích pásů řízená rychlostí jízdy obsahuje rovněž ježka 1 a 2, optimalizovaná kontrola kamerovým systémem s automatickými Video-Switch usnadňuje práci řidiči tím, že je automaticky zobrazováno místo, kde je dosahováno výstražných mezí nebo např. při jízdě vzad se aktivuje obraz zpětné kamery, píše se v tiskové zprávě.

Keiler 2L využívá, stejně jako Keiler 2, rozšiřitelnou teleskopickou nápravu. Rozdíl je jen v rozměrech plášťů. Keiler má 850/60R30.5, za to Keiler 2 850/50R30.5. Teleskopická náprava přispívá k lepší stabilitě. Lze ji rozšířit až na 3,50 metrů. Se zasunutou nápravou lze bezproblémově rozorávat a pojíždět při vnější šířce sklízeče 3 m.

Technické údaje Ropa Keiler 2
Technické údaje Ropa Keiler 2

Vedle nových detailních řešení je Keiler 2L, rovněž jako v praxi osvědčený Keiler 2, vybaven plně hydraulickým pohonem pro optimální čištění. Keiler 2L vyorává nezávisle na otáčkách vývodového hřídele a udržuje tak všechny čisticí jednotky v optimální rychlosti. Výsledkem jsou snížené otáčky motoru traktoru pro vyorávání bez vibrací s tišším chodem při snížené spotřebě paliva, informuje tisková zpráva.

Stejně jako Keiler 2 představený v roce 2014, i nová verze je řízena přes isobus.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Ropa

Tématické tagy