Dnes je 9.12. – svátek slaví Vratislav

Perard uvádí na trh nový překládací vůz

Aktualizováno: 1. 12. 2016

Tento velkolepý překládací vůz je považován za zcela revoluční ve svém oboru. Ptáte se proč revoluční? Jednoduše proto, že tento model nastavuje zcela nové měřítko velikosti, výkonnosti a boří všechny dosavadní představy o překládacím voze. V podstatě jej lze charakterizovat slovy 3x NEJ.

Perard

NEJVĚTŠÍ objem zásobníku: jak název sám napovídá, bavíme se o objemu zásobníku 46.000 litrů, což je ta největší kapacita, jakou vůbec evropský trh nabízí.

NEJVÝKONNĚJŠÍ systém vyprazdňování: v návaznosti na gigantický objem zásobníku je potřeba mít adekvátně dimenzovaný systém vyprazdňování. Ten představuje hodnotu, úctyhodných 400 l/s. Jednoduše řečeno, vyprázdnění vozu zabere necelé 2 minuty.

Technologicky NEJMODERNĚJŠÍ: všechny překládací vozy PERARD konceptu INTERBENNE představují nejuniverzálnější stroje pro obsluhu sklízecích mlátiček, plnění rozmetadel hnojiv a secích strojů a v podstatě jakoukoli přepravu materiálu s potřebou vysypávat za sebe. Nejinak je tomu u tohoto velkolepého překládacího vozu INTERBENNE 46, jehož parametry a tím i Vaše možnosti použití vypadají následovně:

vzdálenost překládání: od vysýpání za sebe až po vzdálenost 5 m vlevo od překládacího vozu

výška překládání: od 1,1 m, což je nejnižší poloha šneku při otevírání až po 4,8 m při maximálním otevření výsypného šneku.

To by bylo ve zkratce k základním charakteristickým rysům modelu INTERBENNE 46.

To ale zdaleka není všechno. Co se týká podvozku, jak vidíte na obrázku, vystavený model měl pásový podvozek. Ten je od výrobce SLY a má neskutečné parametry. Však posuďte sami, šířka pásových jednotek je 900 mm, jejich celková plocha je 6,3m2. Samozřejmostí jsou vzduchové brzdy a to všechno v šířce 3m.

Druhou možností je kolový podvozek, resp. třínápravový, hydraulicky odpružený a nuceně řízený podvozek s možností pneumatik od 600 mm až po 800 mm. Dle pneumatik lze vybrat mezi ráfkem 26.5 nebo 30.5".

Pro dosažení vysokého výkonu vyprazdňování je použita zcela nová technologie. Jedná se o soustavu celkem 4 šneků. Dva z nich jsou umístěné na dně vozu, mají průměr 400 mm a starají se o dopravu materiálu k plnícímu šneku. Pak přichází na řadu největší z nich, a to šnek s průměrem 700 mm, který přebírá materiál od spodních šneků a plní poslední, výsypný šnek, jenž má průměr 600 mm.

Jistě Vás teď napadá otázka proč má plnící šnek větší průměr než poslední, vyprazdňovací? Je to proto, že plnící šnek má téměř svislou osu rotace a tudíž nedisponuje takovým výkonem, jenž by dokázal maximálně naplnit výsypný šnek. Takže proto, aby byl výkon prvotřídní a systém vyprazdňování využil svého potenciálu, je technologie vyprazdňování takto postavena.

Mezi další důležité praktické prvky patří velké průzorné okno o rozměru 1.700x400 mm. Jak je z obrázku patrné, díky němu má obsluha perfektní přehled o množství a rozložení materiálu v celém profilu zásobníku (z traktoru lze perfektně vidět až na sestavu šneků, které se starají o plnění vyprazdňovacího šneku).

Samozřejmostí je hydraulicky odpružená oj, hydraulicky ovládané stříšky pro regulaci množství vysýpaného materiálu, vzduchové brzdy, LED osvětlení na výsypné koncovce a v zásobníku. Ve standardní výbavě vozu je dále žebřík s obslužnou plošinou, rolovaná plachta a spousta dalšího.

Co se týká výbavy na přání, můžete si zvolit kamerový systém s kamerou na výsypné koncovce a v zadní části stroje spolu s LCD monitorem v kabině traktoru, vážící systém DigiStar s vlastní pamětí, ukládáním dat na USB a tiskárnou.

První modely těchto velkolepých překládacích vozů PERARD INTERBENNE 46 budou k vidění letošní žně na domácím trhu ve Francii.

Společnost AGRICOLE TECH, s.r.o. se stala oficiálním a jediným dovozcem techniky značky PERARD do České republiky.

Autor: AGRICOLE TECH, s.r.o.
Foto: AGRICOLE TECH, s.r.o. s

Tématické tagy