50 let Kubota v Evropě. Akční nabídka modelů řad M5 a M5N.
Dnes je 14.12. – svátek slaví Lýdie

Samojízdné stroje Krone uchvátily veřejnost, do sériové výroby se nikdy nedostaly

Zveřejněno: 13. 12. 2021

Krone je známo výrobou samojízdných žacích strojů a sklízecích řezaček. Pokud nahlédneme hlouběji do historie tohoto německého výrobce, zjistíme, že vyvinul ještě zajímavější stroje.

Krone v roce 2000 zkoušelo i prototyp samojízdného lisu Krone Combi Pack s ovíjecím mechanismem.

Společnost Krone v roce 2002 představila funkční prototyp samojízdného čtyřrotorového shrnovače. Přestože se Krone tehdy loučilo s taženým shrnovačem Krone Swadro 1500 s pracovním záběrem 15 m, existovaly (a dodnes existují) podniky služeb a velké zemědělské podniky požadující shrnovače s pracovním záběrem více než 15 m.

Společnost Krone v roce 2002 představila funkční prototyp samojízdného čtyřrotorového shrnovače Krone.
Společnost Krone v roce 2002 představila funkční prototyp samojízdného čtyřrotorového shrnovače Krone.

To byl dostatečný důvod pro Dr. Josefa Horstmanna, který měl v Krone na starosti vývoj a konstrukci strojů, aby postavil první prototyp samojízdného shrnovače Krone. Při konstrukci posloužil díly z již vyráběných shrnovačů Krone Swadro 1500 a samojízdného žacího stroje Krone BiG M.

Samojízdný žací stroj Krone Big M, který se na rozdíl od samojízdného shrnovače sériové výroby dočkal, nebyl jediným počinem společnosti Krone v oblasti samojízdných strojů. Krone v roce 2000 zkoušelo i prototyp samojízdného lisu Krone Combi Pack s ovíjecím mechanismem.

První zkušenosti se samojízdnou technikou získalo Krone v letech 1982 až 1983 v oblasti zpracování půdy se strojem Krone Tillage Trac TT.
První zkušenosti se samojízdnou technikou získalo Krone v letech 1982 až 1983 v oblasti zpracování půdy se strojem Krone Tillage Trac TT.

První zkušenosti se samojízdnou technikou získalo Krone v letech 1982 až 1983 v oblasti zpracování půdy se strojem Krone Tillage Trac TT. Stroj byl vybaven vznětovým motorem o výkonu 178 koní od firmy Klöckne–Humboldt–Deutz. Pro zpracování strniště a přípravu seťového lůžka bylo možné používat nářadí poháněné vývodovým hřídelem. Toto nářadí mohlo být umístěné jak v přední, tak zadní části stroje. Stroj měl jedno dvojité kolo vpředu a jednu nápravu vzadu a pneumatiky o rozměru 600/55-26,5. Díky tomu měl šířku 3 metry a půdu zhutňoval minimálně. Poptávka ze strany zákazníků však byla minimální (vysoká pořizovací cena), do sériové výroby se nikdy nedostal.