Nadělte si pod stromeček techniku SIP a PICHON
Dnes je 4.12. – svátek slaví Barbora

Zetor představuje modernizovaný traktor Major CL 80. Nabídne vylepšený motor a komfort

Zveřejněno: 4. 6. 2021

Traktory modelové řady Zetor Major patří mezi uživateli již spoustu let k těm nejoblíbenějším z produktového portfolia značky. Model Major CL 80 si ponechává všechny vlastnosti svých předchůdců, díky kterým jej provází pověst traktoru na celý život. Brněnský výrobce traktorů jej ale pro rok 2021 vylepšil o řadu novinek a technických inovací. Tou stěžejní je přechod na emisní stupeň Stage V. Výrazný posun směrem k vyššímu komfortu doznala také kabina.

Major CL 80 je vybaven plně synchronizovanou čtyřstupňovou převodovkou s třístupňovou redukcí a mechanickou reverzací a umožňuje 12 + 12 rychlostí. Zdroj foto - tisková zpráva Zetor

„Model Major CL 80 je vybaven čtyřválcovým přeplňovaným vznětovým motorem TCD 2.9 L4 od společnosti DEUTZ AG o výkonu 75 koní. Inovovaný emisní systém je nyní doplněn o filtr pevných částic (DPF), který spolu s recirkulací výfukových plynů (EGR) a oxidačním katalyzátorem (DOC) zajišťuje plnění emisní normy Stage V,“ uvádí Marek Buchar, technický ředitel společnosti ZETOR TRACTORS a.s. Motor díky přímému vysokotlakému vstřikování paliva s elektronický řízením (Common-Rail) zajištuje kultivovaný a tichý chod, ekonomické provozní parametry a díky velmi dobrému převýšení krouticího momentu udržuje svůj výkon bez nutnosti častého podřazovaní.

Dvě verze kabiny

Pro zajištění vyššího komfortu má od letošního roku zákazník možnost výběru ze dvou pohodlných a prostorných provedení kabiny. Obě jsou konstruovány s ohledem na praktičnost využití.

Kabina STANDARD nabízí variantu s pevnou střechou nebo variantu se střešním oknem a ochranou FOPS (ochrana obsluhy před padajícími předměty). Pro zvýšení celkového pohodlí uživatele může být kabina na přání vybavena klimatizací a mechanicky odpružené sedadlo řidiče loketními opěrkami a opěrkou hlavy. Standardně klimatizovaná kabina PLUS přichází stejně jako kabina STANDARD v provedení s pevnou střechou nebo se střechou včetně střešního okna a ochrany FOPS. Mechanicky odpružené sedadlo řidiče s loketními opěrkami a opěrkou hlavy zde může být ve verzi na přání vylepšeno pneumatickým odpružením. Na přání může být také kabina vybavena sedadlem spolujezdce.

Pro zajištění vyššího komfortu má od letošního roku zákazník možnost výběru ze dvou pohodlných a prostorných provedení kabiny. Zdroj foto - tisková zpráva Zetor
Pro zajištění vyššího komfortu má od letošního roku zákazník možnost výběru ze dvou pohodlných a prostorných provedení kabiny. Zdroj foto - tisková zpráva Zetor

Kabina PLUS navíc nabízí nový sklopný a výškově nastavitelný sloupek řízení, vylepšenou ergonomii ovládacích prvků zadního TBZ a režimu PTO, přepínače z vyšších modelových řad, zarážky na pedálech proti smeknutí nohy při sešlápnutí pedálu, vylepšený systém ovládání uzávěrky diferenciálu. Uživatelsky přívětivější je také jednotný klíček pro zapalování i zámek dveří. Zjednodušení práce s agregacemi nabídnou např. univerzální otvory pro montáž agregačních displejů, prostupy pro kabely agregací do kabiny, nebo tříkolíková zásuvka pro napájení agregací.

Traktory modelové řady Major se osvědčily také při práci s čelním nakladačem. A právě další vylepšení, které inovovaný model Major CL nabízí, přispívají ke zjednodušení práce s nakladačem, a to díky přípravě na joystick k jeho ovládání a doplnění střešních potkávacích světel.

Kabina PLUS navíc nabízí nový sklopný a výškově nastavitelný sloupek řízení. Zdroj foto - tisková zpráva Zetor
Kabina PLUS navíc nabízí nový sklopný a výškově nastavitelný sloupek řízení. Zdroj foto - tisková zpráva Zetor

Major CL 80 je vybaven plně synchronizovanou čtyřstupňovou převodovkou s třístupňovou redukcí a mechanickou reverzací a umožňuje 12 + 12 rychlostí. Vnější hydraulika má dva okruhy, dodávka oleje je 50 l/min. Implementací motoru emisního stupně Stage V došlo také ke konstrukčnímu vylepšení u vzduchových brzd, u přívodu vzduchu a chlazení motoru nebo také u mechanické regulace hydrauliky. Na přání je možné traktor vybavit předním vývodovým hřídelem, předním tříbodovým závěsem, majáky a odlišnými rozměry pneumatik.

„Pro traktory modelové řady Major stále platí, že jsou všestrannými pomocníky,“ říká Petr Konštacký, ředitel Úseku prodeje a marketingu společnosti ZETOR TRACTORS a.s., a dodává: „Své uplatnění najdou na malých i středních farmách, v živočišné i rostlinné výrobě a také v komunálních službách. Jsou to spolehlivé, snadno ovladatelné a na údržbu nenáročné traktory oblíbené zejména pro svoji konstrukční jednoduchost a nízké provozní náklady. Zákazníci se na letošní modernizovaný model mohou těšit již v těchto dnech.“

Jak šel čas s modelovou řadou Major

Předchůdci modelové řady dnes známé pod obchodním názvem Major se začaly vyrábět s náběhem unifikované řady I už v roce 1960. Po soustavných modernizacích UŘ I představil Zetor v roce 1992 upravenou sérii, která nabízela vyšší výkon, spolehlivost a pohodlí řidiče včetně prostorné a ergonomicky dobře a přehledně uspořádané bezpečnostní kabiny. V roce 1997 vznikla řada známá pod obchodním názvem Super. Jednalo se o pět aktualizovaných modelů Major přinášejících výraznou konstrukční změnu nabízející moderní vzhled, vylepšenou hydrauliku, vyšší rychlost a rozšířený výběr příslušenství. Výroba traktorů řady Major byla ukončena v roce 2006. V roce 2013 se legendární model vrací, aby doplnil stávající produktové portfolio o traktory s výkonem do 80 koní. Poptávka po tomto modelu předčila očekávání a Major slaví mimořádný úspěch. Na slovenském a českém trhu se model Major stal v letech 2013 a 2014 nejprodávanějším traktorem. V roce 2015 prochází Major řadou inovací, a kromě traktoru o výkonu 75 koní je zákazníkům nabídnut i výkon 61 koní. V roce 2018 ZETOR TRACTORS a.s po úspěšném celosvětovém představení na veletrhu Agritechnica a Techagro zahajuje sériovou výrobu modelové řady v designu ZETOR by Pininfarina. Nový design má silnou estetickou hodnotu a hrdě reprezentuje novou ikonickou vizi značky Zetor.