Skladové vozy Ford Trucks
Dnes je 5.12. – svátek slaví Jitka

Příspěvky na téma „Starší stroje“

Téma „Starší stroje“ – třídění:

FSC Żuk: Vozidlo za nízkou cenu. Sdílení dílů s automobilem FSO Warszawa způsobovalo problémy

(5.8.2022) FSC Żuk byl polský dodávkový automobil, vyráběný v podniku FSC (Fabryka Samochodów Ciężarowych) v Lublinu.

JZD Slušovice: Socialistický zázrak

(25.7.2022) JZD Slušovice, později přejmenované na Družstevní agrokombinát Slušovice a Zemědělské obchodní družstvo FORUM bylo jednotné zemědělské družstvo v někdejší střediskové obci, dnešním městě Slušovice, které svou úspěšností proslulo jako „socialistický…

Historie výrobce nákladních automobilů Robur

(15.7.2022) Robur byla obchodní značka výrobků podniku VEB Robur-Werke Zittau ve Východním Německu. Hlavním produktem podniku byly nákladní automobily o nosnosti do tří tun. Podnik sídlil ve městě Žitavě na jihovýchodě Saska, nedaleko hranice s ČR. Vozidla zde…

Tatra 815: Přes sto tisíc vyrobených kusů potvrzuje kvalitu a jedinečnost tohoto vozidla

(11.7.2022) Tatra 815 je těžký nákladní automobil stavebnicové konstrukce se znakem náprav 4×4, 6×6, 8×8, 10×8, 10×10, 12×8 a 12×12 pro použití na silnici i do těžkého terénu. Motory jsou chlazeny kapalinou nebo vzduchem a disponují výkonem v rozmezí 230 – 440 kW …

Tatra 148 v mnohém předčila svou předchůdkyni

(4.7.2022) Tatra 148 je československý nákladní automobil s podvozkem 6×6, případně 4×4 s nosností 12 tun, vyráběný v letech 1972 až 1982 národním podnikem Tatra. V roce 1969 byla zahájena výroba ověřovací série modernizovaného automobilu s označením Tatra 148 jako…

LIAZ 100 – Desítky tisíc vyrobených kusů a neschopnost socialistického investičního hospodaření

(27.6.2022) LIAZ 100 je typová řada nákladních automobilů, vyráběná ve firmě Liberecké automobilové závody v letech 1974 až 1994. Předchůdcem byly modelové řady Škoda 706 RT a MT, následovníkem řady LIAZ 200 a LIAZ 300. Celkem vzniklo několik desítek tisíc kusů; 54…

Koncepce Tatra – jeden z nejdokonalejších podvozků nákladních automobilů světa

(24.6.2022) Koncepce Tatra je vynález Hanse Ledwinky, technického ředitele společnosti Tatra s přestávkami v letech 1905 až 1945, který tak poprvé zkombinoval jednotlivá dříve známá řešení dohromady. Jedná se o označení pro druh automobilového rámu s nezávislým…

John Deere slaví 75 let samojízdných sklízecích mlátiček

(23.6.2022) Vývoj samojízdné sklízecí mlátičky zásadně změnil zemědělství. Dnes mlátičky John Deere sklízejí více než polovinu světové produkce obilí.

Tatra 138 respektovala nejmodernější vývojové trendy ve vývoji nákladních automobilů. Koncepčně navazovala na starší typy

(20.6.2022) Tatra 138 je československý těžký nákladní automobil s nosností 12 tun, vyráběný v letech 1959 až 1971. Kromě standardního třínápravového provedení se znakem 6×6 vznikaly i dvounápravové vozy 4×4.

Tatra 111 – Nejslavnější nákladní automobil značky Tatra

(13.6.2022) Tatra 111 je jedním z nejslavnějších nákladních automobilů značky Tatra, který si svou spolehlivostí a dobrými jízdními vlastnostmi v terénu rychle získal oblibu jak u německé armády, pro kterou byl vyvinut, tak později i u československé armády a u…

Terénní schopnosti vozidla Praga V3S jsou unikátní. Může za to geniálně jednoduchá konstrukce

(10.6.2022) Praga V3S je třínápravový terénní nákladní automobil s pohonem všech kol (znak náprav 6×6). Vůz vznikl dle zadání a požadavků Československé armády na standardní střední terénní nákladní automobil. Vyznačuje se žebřinovým rámem, tuhými portálovými…

Multicar: Úspěšný výrobce pracovních vozítek. Exportní šlágr Multicar M 25 je oblíbený dodnes

(6.6.2022) Multicar (lidově „multikára“) je značka malého nákladního automobilu a nosiče nástaveb, který vyrábí stejnojmenná firma v durynském městě Waltershausen. Výrobce vozidel Multicar je dnes součástí firmy Hako, specialisty na komunální techniku. Multicar je…

Praga V3S překonala ve zkouškách vozidla ZiS-151, Studebaker US6 a Tatra 128

(3.6.2022) Sériová výroba vozu Praga V3S oficiálně začala roku 1953. Ještě před tím vůz prošel zkouškou. Armáda převzala několik prototypů, které vyzkoušela v reálných podmínkách. Jak to dopadlo?