Náhradní díly na zemědělskou techniku
Dnes je 27.9. – svátek slaví Jonáš

Nákladní automobily v zemědělství. Články, aktuality a videa

Nákladní automobily jsou určeny pro přepravu po silnici nebo v těžkém terénu. Automobily jsou vybaveny vznětovými motory podobně jako traktory. Podvozek je uložen na dvou až čtyřech nápravách, z nichž některé nebo všechny jsou hnací. K řazení se používají mechanické převodovky, které poslední dobou nahrazují převodovky automatické. Se zvýšením výkonů sklizňových strojů si oblibu nalézají i tahače sedlových návěsů. Tahače nalézají uplatnění i v agregaci s nářadím, které standardně využívají traktory (traktorové návěsy, půdozpracující technika či technika na sklizeň pícnin nebo slámy apod.).
Téma „Nákladní automobily v zemědělství“ – třídění:

Vzestup a pád automobilky AVIA

(29.8.2022) AVIA je český výrobce nákladních automobilů a jejich dílů. Jeho historie sahá do Československa do roku 1919, v minulosti byl výrobcem letadel a leteckých motorů.

FSC Żuk: Vozidlo za nízkou cenu. Sdílení dílů s automobilem FSO Warszawa způsobovalo problémy

(5.8.2022) FSC Żuk byl polský dodávkový automobil, vyráběný v podniku FSC (Fabryka Samochodów Ciężarowych) v Lublinu.

Čím se proslavila Tatra 158 Phoenix?

(29.7.2022) Tatra 158 Phoenix se stala v soutěži International Truck of The Year 2012 nejlépe hodnoceným plněpohonným vozem v segmentu silničních tahačů dálkové kamionové dopravy. První sériově vyrobený vůz byl prodán státnímu podniku Diamo. Jaké jsou další…

Tatra 158 Phoenix a její verze. Čím se od sebe odlišují?

(22.7.2022) Tatra 158 Phoenix je na trhu od roku 2011. Za tu dobu bylo vyrobeno tisíce těchto nákladních automobilů. V průběhu let bylo vozidlo průběžně modernizováno. Na silnicích tak můžeme potkávat nejrůznější verze.

Tatra 158 Phoenix přenesla automobilku do nové éry

(18.7.2022) Tatra 158 Phoenix je řada nákladních automobilů prvotně pro civilní účely, produkovaná od roku 2011 a vyvinutá ve spolupráci automobilky Tatra s automobilkou DAF.

Historie výrobce nákladních automobilů Robur

(15.7.2022) Robur byla obchodní značka výrobků podniku VEB Robur-Werke Zittau ve Východním Německu. Hlavním produktem podniku byly nákladní automobily o nosnosti do tří tun. Podnik sídlil ve městě Žitavě na jihovýchodě Saska, nedaleko hranice s ČR. Vozidla zde…

Tatra 815: Přes sto tisíc vyrobených kusů potvrzuje kvalitu a jedinečnost tohoto vozidla

(11.7.2022) Tatra 815 je těžký nákladní automobil stavebnicové konstrukce se znakem náprav 4×4, 6×6, 8×8, 10×8, 10×10, 12×8 a 12×12 pro použití na silnici i do těžkého terénu. Motory jsou chlazeny kapalinou nebo vzduchem a disponují výkonem v rozmezí 230 – 440 kW …

LIAZ 100 – Desítky tisíc vyrobených kusů a neschopnost socialistického investičního hospodaření

(27.6.2022) LIAZ 100 je typová řada nákladních automobilů, vyráběná ve firmě Liberecké automobilové závody v letech 1974 až 1994. Předchůdcem byly modelové řady Škoda 706 RT a MT, následovníkem řady LIAZ 200 a LIAZ 300. Celkem vzniklo několik desítek tisíc kusů; 54…

Tatra 138 respektovala nejmodernější vývojové trendy ve vývoji nákladních automobilů. Koncepčně navazovala na starší typy

(20.6.2022) Tatra 138 je československý těžký nákladní automobil s nosností 12 tun, vyráběný v letech 1959 až 1971. Kromě standardního třínápravového provedení se znakem 6×6 vznikaly i dvounápravové vozy 4×4.

← Zpět
  ...