Nákladní automobily v zemědělství. Články, aktuality a videa
Nákladní automobily jsou určeny pro přepravu po silnici nebo v těžkém terénu. Automobily jsou vybaveny vznětovými motory podobně jako traktory. Podvozek je uložen na dvou až čtyřech nápravách, z nichž některé nebo všechny jsou hnací. K řazení se používají mechanické převodovky, které poslední dobou nahrazují převodovky automatické. Se zvýšením výkonů sklizňových strojů si oblibu nalézají i tahače sedlových návěsů. Tahače nalézají uplatnění i v agregaci s nářadím, které standardně využívají traktory (traktorové návěsy, půdozpracující technika či technika na sklizeň pícnin nebo slámy apod.).![](/images/resized/2024/02/460x320-exact/mercedes-unimog-na-vodikovy-pohon-5.jpg)
Mercedes-Benz testuje Unimog na vodíkový pohon
Zveřejněno 28.5.2024 V červnu 2023 představil Mercedes-Benz na veletrhu Demopark na letišti Kindel u Eisenachu prototyp vodíkového Unimogu. Projekt vodíkového Unimogu jde kupředu, protože slavná německá značka právě oznámila testy prototypu na dálnici.
![](/images/resized/2024/05/460x320-exact/tatra-phoenix-2024-2-crop.png)
První video: Nová Tatra Phoenix se odhaluje
Zveřejněno 24.5.2024 Velkolepé odhalení nové generace TATRA PHOENIX se blíží. Už ve středu 5. června se představí nová generace vozidel TATRA PHOENIX.
Do Tatry se vrací Jan Kadlec, byl u zrodu řady Tatra Phoenix a nyní povede marketing automobilky
Zveřejněno 9.5.2024 Od 1. května tohoto roku stojí v čele marketingu automobilky Tatra Trucks Jan Kadlec. Zkušený manažer produktového marketingu se vrací na „místo činu“. V Tatře již působil v letech 2010 až 2013, organizoval například marketingovou komunikaci…
![](/images/resized/2024/05/280x185-exact/tatra-phoenix-2024.jpg)
Nová Tatra Phoenix se představí v červnu
(2.5.2024) Slavnostní odhalení nové generace Tatra Phoenix se pomalu blíží. Nová generace nákladních vozů bude zachovávat koncept podvozku s centrální nosnou rourou a výhradně vzduchovým pérováním všech náprav.
![](/images/resized/2024/04/280x185-exact/jakub-poncik.jpg)
Tatra Trucks má nejmladšího ředitele výzkumu a vývoje ve své historii
(22.4.2024) Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub Pončík, který spojil svou profesní dráhu s nejstarší českou automobilkou již v roce 2016. Dosud tento post zastával Radomír Smolka, jehož nová role člena…
![](/images/resized/2024/04/280x185-exact/tatra-force-e-drive.jpg)
Tatra získala dotaci na vývoj nákladního bateriového elektromobilu
(20.4.2024) Automobilka Tatra Trucks se v posledních letech vedle produkce standardních nákladních vozidel intenzivně věnuje i vývoji automobilů s alternativními typy pohonů. Nedávno se jí podařilo získat dotační titul z programu TREND Technologické agentury České…
![](/images/resized/2024/04/280x185-exact/tatra-force-red-dot.jpg)
Nejnovější vozy Tatra Force získaly prestižní ocenění Red Dot za design
(17.4.2024) Kopřivnická automobilka Tatra Trucks si před pár dny zapsala další velký úspěch. Poprvé ve své historii totiž získala ocenění Red Dot v kategorii Product Design, a to hned dvakrát. Tímto oceněním, patřícím k mezinárodně nejprestižnějším v oblasti designu…
![](/images/resized/2024/04/280x185-exact/tatra-truck-phoenix-4.jpg)
Ve Švédsku jezdí další unikát! Tatra Phoenix s krabím chodem pomáhá švédským lesákům při těžké práci
(15.4.2024) Skandinávie přináší jedno unikátní vozidlo Tatra za druhým. Nyní kopřivnická automobilka představuje vůz Tatra Phoenix 8x8 pro lesnický segment.
![](/images/resized/2024/03/280x185-exact/tatra-truck-konstrukcni-kancelar-brno.jpg)
Tatra Trucks má novou konstrukční kancelář v Brně, v blízké době přibude další v Ostravě
(28.3.2024) Kopřivnická automobilka nastartovala procesy restrukturalizačních kroků a investic, která mají výrazně zvýšit objem produkce a také zefektivnit její chod v mnoha oblastech. Kvůli navýšení výroby i investicím bude potřebovat i nové kapacity a pracovníky,…
![](/images/resized/2022/04/280x185-exact/jubilejni-10000-tatra-phoenix-3.jpg)
Tatra investuje 700 milionů korun do výrobních technologií pro dosažení objemu produkce až 2 500 vozů za rok
(12.3.2024) Kopřivnická automobilka Tatra Trucks odstartovala investice do špičkového strojního vybavení, aby zefektivnila výrobní procesy a zvýšila objem produkce až na 2 500 vozidel za rok. Tatra také spustila rozsáhlý proces digitalizace výroby s využitím…
![](/images/resized/2024/02/280x185-exact/tatra-oleje-maziva.jpg)
Kopřivnická Tatra nově nabízí oleje a maziva pod vlastní značkou
(20.2.2024) Automobilka Tatra Trucks již dlouhé desítky let dodává zákazníkům na mnoha trzích nákladní vozy pro nejrůznější účely, které provozují na silnicích i v těžkých terénech za všech klimatických podmínek. Vozy Tatra při své náročné službě potřebují…
![](/images/resized/2024/02/280x185-exact/iveco-traktor-crop.png)
Rarita na poli: nákladní auto IVECO s techničákem na traktor
(19.2.2024) Náklaďák traktor, speciálně upravený vůz, který má legislativní výhody traktoru a technické výhody nákladního auta. Nemá tachograf, pojištění má jako traktor a neplatí silniční daň. Celkový provoz stroje se řídí podle traktorové legislativy, což se týká…
Nové
Polní den Horsch prakticky předvedl nejnovější trendy ve zpracování půdy, setí a aplikaci přípravků
Zveřejněno 26.7. Na konci června se nedaleko Polné na Vysočině uskutečnil Polní den společnosti Horsch, který byl oslavou 40 let inovací v zemědělství. Celorepublikový polní den pořádala společnost HORSCH ve spolupráci s obchodními partnery LUKROM, STAGRA a PEKASS,…
![](/images/resized/2024/07/460x320-exact/sky-agriculture.jpg)
Špičkové řešení zpracování půdy od SKY Agriculture
Zveřejněno 25.7. SKY Agriculture je renomovaná značka, která se specializuje na inovativní a efektivní zemědělské stroje. Jedním z jejich oboru zájmů jsou stroje na zpracování půdy. Z tohoto segmentu nelze přehlédnout talířové brány Methys HDS a radličkový stroj…
Rozdružovač Kverneland – Můj nejoblíbenější stroj
Zveřejněno 24.7. Za 23 let prodeje pícninářských strojů značky Kverneland jsem se setkal s mnoha různými typy a modely a logicky mi některé přirostly k srdci více a některé jsem zase až tak rád neměl a nemám dodnes. Ale jednoznačně nejraději jsem se vždy zabýval…
![](/images/reklama_h.gif)