Dnes je 8.12. – svátek slaví Květoslava

Články na téma „Nákladní automobily v zemědělství“

Téma „Nákladní automobily v zemědělství“ – třídění:

Tatra 158 Phoenix přenesla automobilku do nové éry

(18.7.2022) Tatra 158 Phoenix je řada nákladních automobilů prvotně pro civilní účely, produkovaná od roku 2011 a vyvinutá ve spolupráci automobilky Tatra s automobilkou DAF.

Historie výrobce nákladních automobilů Robur

(15.7.2022) Robur byla obchodní značka výrobků podniku VEB Robur-Werke Zittau ve Východním Německu. Hlavním produktem podniku byly nákladní automobily o nosnosti do tří tun. Podnik sídlil ve městě Žitavě na jihovýchodě Saska, nedaleko hranice s ČR. Vozidla zde…

Tatra 815: Přes sto tisíc vyrobených kusů potvrzuje kvalitu a jedinečnost tohoto vozidla

(11.7.2022) Tatra 815 je těžký nákladní automobil stavebnicové konstrukce se znakem náprav 4×4, 6×6, 8×8, 10×8, 10×10, 12×8 a 12×12 pro použití na silnici i do těžkého terénu. Motory jsou chlazeny kapalinou nebo vzduchem a disponují výkonem v rozmezí 230 – 440 kW …

LIAZ 100 – Desítky tisíc vyrobených kusů a neschopnost socialistického investičního hospodaření

(27.6.2022) LIAZ 100 je typová řada nákladních automobilů, vyráběná ve firmě Liberecké automobilové závody v letech 1974 až 1994. Předchůdcem byly modelové řady Škoda 706 RT a MT, následovníkem řady LIAZ 200 a LIAZ 300. Celkem vzniklo několik desítek tisíc kusů; 54…

Tatra 138 respektovala nejmodernější vývojové trendy ve vývoji nákladních automobilů. Koncepčně navazovala na starší typy

(20.6.2022) Tatra 138 je československý těžký nákladní automobil s nosností 12 tun, vyráběný v letech 1959 až 1971. Kromě standardního třínápravového provedení se znakem 6×6 vznikaly i dvounápravové vozy 4×4.

Tatra 111 – Nejslavnější nákladní automobil značky Tatra

(13.6.2022) Tatra 111 je jedním z nejslavnějších nákladních automobilů značky Tatra, který si svou spolehlivostí a dobrými jízdními vlastnostmi v terénu rychle získal oblibu jak u německé armády, pro kterou byl vyvinut, tak později i u československé armády a u…

Terénní schopnosti vozidla Praga V3S jsou unikátní. Může za to geniálně jednoduchá konstrukce

(10.6.2022) Praga V3S je třínápravový terénní nákladní automobil s pohonem všech kol (znak náprav 6×6). Vůz vznikl dle zadání a požadavků Československé armády na standardní střední terénní nákladní automobil. Vyznačuje se žebřinovým rámem, tuhými portálovými…

Tatra Phoenix – výkonný a efektivní pomocník zemědělců

(8.6.2022) Modelová řada Tatra Phoenix patří do portfolia automobilky Tatra Trucks od roku 2011. Kombinace prověřeného a průběžně zdokonalovaného podvozku tatrovácké koncepce a konstrukčních skupin i kabiny od renomovaných světových výrobců znamenala výrazné…

Multicar: Úspěšný výrobce pracovních vozítek. Exportní šlágr Multicar M 25 je oblíbený dodnes

(6.6.2022) Multicar (lidově „multikára“) je značka malého nákladního automobilu a nosiče nástaveb, který vyrábí stejnojmenná firma v durynském městě Waltershausen. Výrobce vozidel Multicar je dnes součástí firmy Hako, specialisty na komunální techniku. Multicar je…

Praga V3S překonala ve zkouškách vozidla ZiS-151, Studebaker US6 a Tatra 128

(3.6.2022) Sériová výroba vozu Praga V3S oficiálně začala roku 1953. Ještě před tím vůz prošel zkouškou. Armáda převzala několik prototypů, které vyzkoušela v reálných podmínkách. Jak to dopadlo?

IFA L60 se kvůli pádu zdi nerozšířila. Měla mít kabinu z Volva

(30.5.2022) Na konci 60. let začali v Ludwigsfelde kromě typu IFA W50 vyvíjet výkonnější nákladní automobil IFA L60. Model IFA L60 byl představen v roce 1987.

Praga V3S – Nejdéle vyráběný československý nákladní automobil

(23.5.2022) Praga V3S je nejdéle vyráběným československým nákladním automobilem a jedním z nejpočetnějších. První prototyp byl zhotoven roku 1952, v roce 1953 začala sériová výroba, která s přestávkami trvala až do roku 1990. Finální produkce probíhala nejprve ve…

IFA W50 vznikla jako reakce na mizerné podmínky v zemědělské dopravě. Závod opustilo přes půl milionu vozidel

(20.5.2022) IFA W50 byl nákladní automobil vyráběný automobilkou Industrieverband Fahrzeugbau (IFA). Celkem bylo v letech 1965 až 1990 vyrobeno 571 789 vozů tohoto typu v různých variantách. Později na něj navázal model IFA L60.