Články na téma „Nákladní automobily v zemědělství“
Tatra 158 Phoenix přenesla automobilku do nové éry
(18.7.2022) Tatra 158 Phoenix je řada nákladních automobilů prvotně pro civilní účely, produkovaná od roku 2011 a vyvinutá ve spolupráci automobilky Tatra s automobilkou DAF.
Historie výrobce nákladních automobilů Robur
(15.7.2022) Robur byla obchodní značka výrobků podniku VEB Robur-Werke Zittau ve Východním Německu. Hlavním produktem podniku byly nákladní automobily o nosnosti do tří tun. Podnik sídlil ve městě Žitavě na jihovýchodě Saska, nedaleko hranice s ČR. Vozidla zde…
Tatra 815: Přes sto tisíc vyrobených kusů potvrzuje kvalitu a jedinečnost tohoto vozidla
(11.7.2022) Tatra 815 je těžký nákladní automobil stavebnicové konstrukce se znakem náprav 4×4, 6×6, 8×8, 10×8, 10×10, 12×8 a 12×12 pro použití na silnici i do těžkého terénu. Motory jsou chlazeny kapalinou nebo vzduchem a disponují výkonem v rozmezí 230 – 440 kW …
LIAZ 100 – Desítky tisíc vyrobených kusů a neschopnost socialistického investičního hospodaření
(27.6.2022) LIAZ 100 je typová řada nákladních automobilů, vyráběná ve firmě Liberecké automobilové závody v letech 1974 až 1994. Předchůdcem byly modelové řady Škoda 706 RT a MT, následovníkem řady LIAZ 200 a LIAZ 300. Celkem vzniklo několik desítek tisíc kusů; 54…
Tatra 138 respektovala nejmodernější vývojové trendy ve vývoji nákladních automobilů. Koncepčně navazovala na starší typy
(20.6.2022) Tatra 138 je československý těžký nákladní automobil s nosností 12 tun, vyráběný v letech 1959 až 1971. Kromě standardního třínápravového provedení se znakem 6×6 vznikaly i dvounápravové vozy 4×4.
Tatra 111 – Nejslavnější nákladní automobil značky Tatra
(13.6.2022) Tatra 111 je jedním z nejslavnějších nákladních automobilů značky Tatra, který si svou spolehlivostí a dobrými jízdními vlastnostmi v terénu rychle získal oblibu jak u německé armády, pro kterou byl vyvinut, tak později i u československé armády a u…
Terénní schopnosti vozidla Praga V3S jsou unikátní. Může za to geniálně jednoduchá konstrukce
(10.6.2022) Praga V3S je třínápravový terénní nákladní automobil s pohonem všech kol (znak náprav 6×6). Vůz vznikl dle zadání a požadavků Československé armády na standardní střední terénní nákladní automobil. Vyznačuje se žebřinovým rámem, tuhými portálovými…
Tatra Phoenix – výkonný a efektivní pomocník zemědělců
(8.6.2022) Modelová řada Tatra Phoenix patří do portfolia automobilky Tatra Trucks od roku 2011. Kombinace prověřeného a průběžně zdokonalovaného podvozku tatrovácké koncepce a konstrukčních skupin i kabiny od renomovaných světových výrobců znamenala výrazné…
Multicar: Úspěšný výrobce pracovních vozítek. Exportní šlágr Multicar M 25 je oblíbený dodnes
(6.6.2022) Multicar (lidově „multikára“) je značka malého nákladního automobilu a nosiče nástaveb, který vyrábí stejnojmenná firma v durynském městě Waltershausen. Výrobce vozidel Multicar je dnes součástí firmy Hako, specialisty na komunální techniku. Multicar je…
Praga V3S překonala ve zkouškách vozidla ZiS-151, Studebaker US6 a Tatra 128
(3.6.2022) Sériová výroba vozu Praga V3S oficiálně začala roku 1953. Ještě před tím vůz prošel zkouškou. Armáda převzala několik prototypů, které vyzkoušela v reálných podmínkách. Jak to dopadlo?
IFA L60 se kvůli pádu zdi nerozšířila. Měla mít kabinu z Volva
(30.5.2022) Na konci 60. let začali v Ludwigsfelde kromě typu IFA W50 vyvíjet výkonnější nákladní automobil IFA L60. Model IFA L60 byl představen v roce 1987.
Praga V3S – Nejdéle vyráběný československý nákladní automobil
(23.5.2022) Praga V3S je nejdéle vyráběným československým nákladním automobilem a jedním z nejpočetnějších. První prototyp byl zhotoven roku 1952, v roce 1953 začala sériová výroba, která s přestávkami trvala až do roku 1990. Finální produkce probíhala nejprve ve…
IFA W50 vznikla jako reakce na mizerné podmínky v zemědělské dopravě. Závod opustilo přes půl milionu vozidel
(20.5.2022) IFA W50 byl nákladní automobil vyráběný automobilkou Industrieverband Fahrzeugbau (IFA). Celkem bylo v letech 1965 až 1990 vyrobeno 571 789 vozů tohoto typu v různých variantách. Později na něj navázal model IFA L60.
Nové
Agromex uvádí novou řadu kolových a teleskopických nakladačů Weidemann
Zveřejněno 7.12. Společnost Weidemann na český trh přichází se šesti zcela novými modely kolových nakladačů řady 60, doplněnými o teleskopický nakladač. Jedná se o nakladače 2060, 2060T, 3060, 3060T, 4060, 4060T a teleskop T6025. Stroje, nahrazující dřívější řadu LP…
ZETOR na scéně: Představil se na výstavě AGROMEK v Dánsku
Zveřejněno 5.12. Na výstavě AGROMEK v dánském Herningu se představily tři stroje ZETOR. K vidění byly modely Major CL 80, Proxima HS 120 a Crystal HD 170. Po čtyři výstavní dny přitahoval stánek dánského distributora Danatek A/S tisíce návštěvníků, kteří ocenili…
Kverneland SATERRA, nová generace a nástupce DA secího stroje
Zveřejněno 4.12. Kverneland Saterra nahradí v rodině známé secí stroje DA a S-DRILL a vylepší možnosti společnosti Kverneland. Tato možnost umožní přípravu seťového lůžka, utužení a následné přesné uložení osiva, a to vše v jednom přejezdu. Toto je výhodné řešení…